امریکا از ادامۀ فعالیت قنسولگری خود در هرات خبر داد

 
کابل (پژواک، ٢٥ سنبله ٩٢): قنسول امریکا در هرات، ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و زخمی های ناشی از حمله به این مرکز دیپلماتیک، می گوید که فعالیت این نمایندگی سیاسی ادامه دارد.
جیلیان برنز قنسول امریکا در هرات، در بیانیه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این رویداد، می توانست بدتر اتفاق بیفتد؛ اما محافظان قنسولگری و نیروهای امنیتی افغان به کمک آیساف، مانع آن شدند.
وی با بیان اینکه در این حمله هشت تن از محافظان و یک افسر پولیس جان خود را از دست داده اند، گفته است که آنها افرادی بودند که دو روز قبل از حادثه، با ابراز شوق و شادی، جشن مردم را بخاطر پیروزی افغانستان در مسابقات فوتبال جنوب آسیا همراهی می کردند.
بر پایۀ اطلاعات منابع اداره محلی هرات، دراین رویداد که طالبان مسوولیت آن را برعهده گرفته اند، سه غیرنظامی نیز کشته شده و دست کم ١٩ تن دیگر زخم برداشته است.
به گفته خانم برنز، همانگونه که این حمله هولناک بود، می توانست به مراتب بدتر گردد؛ اما اقدامات امنیتی مؤثر بود و مهاجمان نتوانستند به محوطۀ داخلی قنسولگری نفوذ کنند و به سرعت شکست خوردند.
این دیپلمات ارشد امریکایی، واکنش سریع محافظین، نیروهای امنیتی افغان و واحدهای نظامی آیساف را به خاطر جلوگیری از تلفات بیشتر در داخل و خارج از محوطۀ قنسلگری، حیاتی خوانده و از آن سپاسگذاری کرده است.
قنسول امریکا افزوده است که  قنسولگری، حتی در این شرایط نیز بسته نشد و آنها با برآورد خسارات وارده، بر امور پیش روی، تمرکز کرده اند.
به گفتۀ جیلیان برنز، تا چند روز آینده مدت ماموریت وی و تیم همراهش تمام می شود و جین یانگ به عنوان قنسول و نماینده جدید امریکا در امور غیرنظامی، به هرات خواهد امد.
قنسولگری امریکا در هرات که تنها مرکز بزرگ دیپلماتیک این کشور در بیرون از کابل می باشد، در ماه جوزاى ١٣٩١ راه اندازی شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.