ALP to be raised in Bamyan ahead of polls

 
باميان(پژواک،،٩ سنبله ٩٢): یک قطعۀ تعليمى يکصدنفرى پوليس ملى، درحالى در باميان ايجاد گردید که مسوولان محلى، به وجود آمدن کندک اردوی ملی و یا ازدیاد تشکیل پولیس ملی را به هدف تامين امنيت انتخابات، مهم مى دانند.
سمونمل محمدعلی لکزی آمر امنیت قوماندانى امنيۀ بامیان، به آژانس خبرى  پژواک گفت که درين قطعه، يکصد تن ثبت نام نموده و امور تعليم آنها، امروز رسماً آغاز شد که براى دو ماه ادامه پيدا ميکند.
وى افزود که براى اين عده پوليس ها در مورد موضوعات تخنيکى، استفاده از سلاح و تلاشى، آموزش داده ميشود.
لکزى، علاوه نمود که اين قطعۀ تعلیمی، بنابه دستور وزارت داخله در قوماندانی امنیۀ باميان، بخاطر پُرکردن کمبود تشکیل پولیس ملی ایجاد گردیده است.
به گفتۀ وى، ايجاداين قطعه، در راستای تامین امنیت و تامین امنیت انتخابات، تا حدى موثر واقع ميشود؛ اما باميان به یک کندک اردوی ملی و یا ازدیاد تشکیل پولیس ملی و حداقل به بیش از پنجصد نیروی امنیتی ضرورت دارد؛ تا مشکل در بخش امنيت انتخابات حل گردد.
آمر امنیت قوماندانى امنيۀ بامیان گفت که با توجه به مشکلات امنیتی ولایت دایکندی، در این دورۀ تعلیمی ٥٠ تن از این سربازان، از آن ولایت میباشند که وزارت داخله وعده داده است در صورت موفق بودن برنامه، مرکز تربیوی پولیس را در دايکندى نيز فعال خواهد نمود.
نظر به معلومات قبلی مسوولان امنيتى، تشکیلات پولیس در بامیان حدود یکهزار تن بوده؛ اما مقامات امنيتى در مورد تعداد فعلى پوليس در آن ولايت چيزى نگفته اند.
صفی الله یکی از کسانى که شامل دوره تعلیمی گريده، گفت: "از کوچکی علاقه داشتم که به صفوف نیروهای امنیتی، وظیفه اجرا کنم وعامل خدمت برای مردم خود باشم."
دو زن نیز شامل اين قطعه است. فاطمه محمدی یکی از آنان به پژواک گفت که زنان ضرورت دارند که درصفوف نیروهای پولیس کار مند و یا سرباز داشته باشند.
وی علاوه کرد که به علتى به صفوف پولیس پیوسته، که بیشتر مصدر خدمت برای زن ها باشد.
اين قطعه، براى تامين امنيت انتخابات درحالى ايجاد گرديده که به تازگى مسوولان محلى باميان گفته اند که موجوديت يک مرکز، براى اخذ کارت انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى در مرکز هرولسوالى کافى نبوده و بايد سايت هاى سيار در مناطق دوردست نيز ايجاد شود.
آنها علت آن را، صعب العبور و دوربودن قريه ها عنوان نموده، ميگويند که مردم از مناطق دوردست که حتى بيش از يکصد کيلومتر تا مرکز ولسوالى فاصله دارد، آمده نمى توانند.
اما  کميسيون مستقل انتخابات ميگويد که بازگشايى مراکز ثبت نام، براساس ارزيابى کميسيون صورت گرفته  و امکانات براى ايجاد تيم هاى سيار در مناطق دوردست ولسوالى ها وجود ندارد.
به گفتۀ اين کميسيون، تا حال بيش از نيم ميليون تن در سراسر کشور کارت راى دهى گرفته و هرنفر واجد شرايط ميتواند که تا ٧٢ ساعت، قبل از تدوير انتخابات به مراکز ثبت نام رفته و کارت بگيرند.
مرحلۀ اول پروسۀ ثبت نام رای دهندگان،به تاريخ ٥ جوزاى سال جارى در مراکز تمام ولايات و  مرحلۀ دوم آن، در پنجم اسد در ولسوالى ها آغاز شده و قراراست که در مجموع، براى چهار ميليون تن از افراد واجد شرايط راى دهى، کارت داده شود.
انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، در ١٦ حمل سال ١٣٩٣ برگزار ميگردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.