5 of a family gunned down in Baghlan

 
کندز-پلخمرى(پژواک، ٢ سنبله ٩٢): افراد مسلح، پنج عضو يک خانواده به شمول يک طالب پيوسته به صلح را در ولايت بغلان به قتل رسانده و دو تن ديگر را مجروح نمودند.
اين خانواده، باشندگان ولسوالى على آباد ولايت کندز بودند که براى شرکت در محفل عروسى به ولايت بغلان ميرفتند.
محبوب الله سعيدى ولسوال على آباد به آژانس خبرى پژواک گفت که مخالفان مسلح، موتر آنها را عصر ديروزدرمنطقۀ جرخشک ولسوالى بغلان مرکزى ولايت بغلان توقف داده و پنج تن را بعد از اسير گرفتن، تير باران کردند.
وى افزود که کشته شدگان شامل چهار زن و يک مرد بنام قارى امير است.
سعيدى ميگويد : (( قارى امير يکى از طالبانى بود که قبلاً به پروسۀ صلح پيوسته بود وبزرگ خانوادۀ آنها قوماندان پوليس محلى در على آباد است.))
ولسوال على آباد ازين قوماندن پوليس محلى نام نبُرده وانگيزۀ قتل را رابطۀ خانواده با پوليس محلى عنوان کرد.
به گفتۀ وى، مخالفان مسلح يک زن و يک طفل خانواده را به قصد کُشتن نيز گلوله باران نموده، اما اين دو تن جراحت برداشته و جهت تداوى به شفاخانۀ ولايتى کندز انتقال داده شده اند.
اما محمد لايق يکى از باشنده هاى بغلان مرکزى ميگويد که درين رويداد پنج زن و يک مرد کشته شده است.
وى به پژواک گفت : (( اين خانواده در موتر سراچه سوار بودن و از کندز به بغلان مى آمدن که طالبان  با پيکا و کلاشنکوف سر شان فير کدن و همۀ شانه کُشتن.))
اين باشنده علاوه ميکند که موتر حامل خانواده بر اثر اصابت مرمى، سوراخ سوراخ شده است.
محمد لايق ميگويد که پوليس بعد از فرار کردن مهاجمين ، به ساحه رسيد و اجساد را انتقال داد.
تا حال کسى مسووليت اين قتل ها را بدوش نگرفته است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه ای ضمن متهم کردن طالبان به ارتکاب این کشتار، گفته است که رییس جمهور این رویداد را به شدت محکوم کرده است.
حامد کرزی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این رویداد،  قتل این افراد را مسلمان کشی و دشمنی آشکار با خوشی و سرور مردم افغانستان خوانده است.
رییس جمهور گفته است:" طالبان با کشتار مردم بی گناه و مبدل نمودن خوشی آنها به غم و اندوه، باید بدانند که در دنیا از نفرت مردم و در آخرت از عذاب درد ناک الهی رهایی نخواهند یافت."
گفتنى است که شش ماه قبل مهاجمين مسلح ناشناس يک موترسراچۀ مسافر برى را درمسير بغلان مرکزى نيز هدف قرار دادند که بر اثر آن، دو زن کشته شد و يک مرد و يک طفل زخم برداشت .
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.