کنفرانس ملى تشويق سرمايه گذارى در کندهار برگزار ميگردد

 
کندهار (پژواک، ٢٢ اسد ٩٢): کنفرانس ملى تشويق سرمايه گذارى، در آيندۀ نزديک در کندهار برگزار ميشود.
جاويد فيصل مسوول دفتر مطبوعاتى ولايت کندهار، به تاريخ ( ٢٢ اسد ) به آژانس خبرى پژواک گفت که حاجى محمديونس مومند معاون اتاق تجارت و صنايع افغانستان و ميوند منگل مسوول بخش تشويق سرمايه گذارى ادارۀ حمايت از سرمايۀ گذارى (آيسا) در راس يک هيئت، با والى کندهار ديدار کرده است.
فيصل افزود که قرار است اين کنفرانس، در ماه سنبله سال جارى با اشتراک صدها تجار و سرمايه گذار داخلى و خارجى برگزار گردد.
به گفتۀ وى، اين کنفرانس به اساس خواست والى کندهار، وزارت ماليه، ادارۀ آيسا و اتاق تجارت و صنايع برگزار ميشود.
قابل يادآورى است که داکتر عمر زاخيلوال وزير ماليه، به تاريخ (٣ اسد) در سفرى به ولايت کندهار، از برگزارى اين کنفرانس ملى خبر داد.
زاخيلوال در آن زمان گفت که وضعيت امنيتى کندهار، نسبت به قبل بهتر شده؛ اما متاسفانه که تصوير اين ولايت، در بين مردم و رسانه ها نه تنها در خارج، بلکه در افغانستان نيز منفى ميباشد.
وى افزود که تلاش ميشود اين تصوير منفى، مثبت شود.
موصوف در اين سلسله اعلام نمود که به زودى يک کنفرانس بزرگ به هدف جلب سرمايه گذارى تاجران داخلى و خارجى، در کندهار برگزار ميگردد.
وى علاوه کرد که چندى قبل، يک پاليسى را نيز به هدف فراهم سازى سهولت هاى بيشتر براى تجار اعلام کرده و بعداً تصميم گرفت که يک کنفرانس بزرگ تجار داخلى و خارجى را در کابل برگزار نمايد؛ تا آنها براى سرمايه گذارى در افغانستان تشويق شوند.
اما وى گفت: اکنون تصميم دارد که اين کنفرانس را در ولايت کندهار برگزار نمايد؛ تا سرمايه گذاران داخلى و خارجى، از ولايت کندهار ديدار کرده و دراينجا در بخش هاى مختلف سرمايه گذارى نمايند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.