3 Afghan soldiers killed in suicide attack

 
ميمنه(پژواک٩ اسد٩٢:بر اثر حمله انتحاری از سوی یک مهاجم موتر سایکل سوار در ولسوالی المار ولایت فاریاب، سه سرباز اردوی ملی کشته و یک تن دیگر مجروح شد.
محمدصالح صالح، ولسوال المار گفت که این حمله حوالی چاشت روز چهارشنبه در منطقه ایتی اورق این ولسوالی در نزدیک یک عراده موتر اردوی ملی رخ داد.
به گفته وی، دراین رویداد یک موتر امنیت ملی نیز تخریب و حریق گردیده است.
شیرمحمد، قوماندان پولیس محلی در منطقه المار گفت که  این رویداد در نزدیک قرارگاه نظامی پولیس محلی صورت گرفته و وی هدف انتحار کننده بوده است.
نامبرده گفت : " گروهی از سربازان اردوی ملی چند حلقه ماین را که طالبان در جاده المار - قرایی کارگذاری کرده بودند می خواستند خنثی کننده که فرد انتحار کننده سوار بر موترسایکل  از سربازان در مورد وی پرسید بود و گفته بود که قوماندان را کار دارم."
به گفته شیرمحمد، سربازان اردوی ملی به این فرد مشکوک شده و هنگامی که می خواستند او را از پا در آورند، مواد حاملش را انفجار داده که در نتیجه دو سرباز اردوی ملی کشته شد و دو تن دیگر زخم برداشت.
این قوماندان پولیس محلی گفت که بعد ازحمله انتحاری، طالبان مسلح حملات شانرا آغاز کردند تا دوساعت دوام کرد که در جریان درگیری سه طالب کشته شده ، یک دختر 12 ساله و یک مرد نیز مجروح شد.
اما جگړن محمد رضا، سخنگوی لوای اول قول اردوى 209 شا هین در فاریاب، کشته شدن سربازان اردو را رد کرده گفت که در این رویداد 4 سرباز زخم برداشته اما تانک اردو و یک موتر مربوط به امینت ملی حریق شده است.
به گفته وی، این حمله انتحاری در حالی صورت گرفته است که عملیاتی تحت نام " امید " از دیروز به منظور پاکسازی جنوب ولسوالی المار از وجود مخالفان آغاز گردیده ،علاوه بر تصفیه چند قریه سه طالب مسلح کشته شده و تعدادی زیادی مجروح گردیده اند.
اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان ميگويد که  اين حمله، انتحارى نبوده ، بلکه يک انفجار تاکتيکى بوده که باعث تخريب دو تانک و کشته شدن ١٤ عسکر اردوى ملى شده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.