دو انتحارى مظنون در کندز کشته شد

 
کندز، تالقان (پژواک، ١٠ سرطان ٩٢): دو انتحارى مظنون در ولسوالى دشت ارچى ولايت  كندز، قبل از رسيدن به هدف، با انفجار واسکت شان جان باختند.
شيخ صدرالدين ولسوال دشت ارچى، به آژانس خبرى پژواک گفت كه اين رويداد، شب گذشته درمنطقۀ سبدقدوق در سرحد بين ولسوالى دشت ارچى و خواجه غار ولايت تخار اتفاق افتاد.
وى علاوه نمود که دو موترسايكل سوار به شمول يكى از آنها که واسكت انتحارى به تن داشت،‎ به سوى ولسوالى خواجه غار در حركت بودند و میخواستند در مراسم فاتحۀ داوود قوماندان پوليس محلى كه ديروز بر اثر انفجار ماين، جان باخت، خود را انفجار بدهند.
اما ولسوال افزود که واسکت انتحارى، در وجود يکى از آنها منفجر گردیده و هردو کشته شدند.
شيخ صدر الدين گفت: "اى دو نفر انتحارى، دو برادر بوده و هرگاه اين آدم كُشان به هدف مى رسيدند، شايد فاجعۀ بزرگ انسانى رُخ مى داد."
محمد طاهر باشندۀ ولسوالى دشت ارچى گفت که يک جسد سالم و يک جسد متلاشى شده با يک واسکت انتحارى، در محل باقى مانده است.
وى نيز افزود که قرار معلومات، اين دو تن قصد داشتند امروز خود را در محفل فاتحۀ قوماندان داوود منفجر سازند؛ اما موفق نشدند.
اين درحالى است که شام ديروز، انفجار ماين در منطقۀ زرکمر ولسوالى خواجه غار، منجر به قتل محمد داوود قوماندان پوليس محلى گرديد.
عبدالخليل اسير قوماندان امنيۀ تخار، به پژواک گفت که اين انفجار، ناشى از ماينى بود که توسط مخالفان مسلح در زير يک پلچک جابجا گرديده بود.
اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان ادعا ميکند که در اين انفجار، دو قوماندان اربکى به نام هاى داوود و خضر و پنج پوليس به قتل رسيده و موتر رينجر آنها تخريب گرديده است.
به گفتۀ وى، طالبان مسلح شام گذشته بر گزمۀ اربکى ها در منطقۀ تيمورى هاى ولسوالى دشت ارچى نيز حمله کردند که در نتيجه، دو اربکى به قتل رسيد و يکتن جراحت برداشت.
اما ولسوال دشت ارچى، اين ادعا را رد ميکند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.