گردیز (پژواک، ٧ میزان ۹۸): باشندگان ولایت پکتیا میگویند که انتخابات، تنها راه برای ثبات کشور و رسیدن به صلح میباشد و برای این امر، آنها رای داده اند.
آنان ابراز امیدواری مینمایند که حکومت جدید، برای بهتر شدن اقتصاد مردم و تامین صلح در کشور، اقدامات جدی و دقیق را روی دست خواهد گرفت.
حاجی طوطی باشندۀ منطقۀ تیرۀ شهر گردیز، رای دادن را مسئولیت اجتماعی و اسلامی همه مردم میخواند و تاکید دارد که باید به ارادۀ مردم احترام گذاشته شود.
نامبرده به آژانس خبری پژواک گفت: ((رای دادن به خاطری ضروری است که ما زعیم خود را انتخاب مینماییم، طریقۀ اسلام است، کسی که رای نمی دهد، خلاف اصول اسلامی است. این شریعت است که حاکم خود به دست خود انتخاب شود و ما آن را به علاقۀ خود انتخاب می نماییم.))
حاجی ولی یک تن از متنفذین منطقۀ مهلن که حدود ۶۰ سال سن دارد گفت که بخش بیشتر زندگی را در جنگ و مشکلات سپری نموده و ابراز امیدواری کرد که با تامین صلح، سال های آیندۀ زندگی خود را در فضای امن سپری کند.
نامبرده افزود: "ما میگوییم که کشور ما جور شود، صلح تامین شود، ما در امن خوش استیم. ریش ما در جنگ ها سفید شد، احترام خدواند(ج) را داشته باشند، دیگر جنگ نکنند."
احسان الله حقمل باشندۀ منطقۀ نیستی کوت گفت که بیکاری از جمله مشکلات بزرگ جوانان است، که از اثر آن مشکلات فراوان اجتماعی دیگر به میان آمده است و برای حل این مشکلات، در انتخابات اشتراک کرده اند.
حقمل افزود: "امروز واقعاً روز خوب و مهم برای افغانها بود. ما به کسی رای دادیم که آینده را بهتر نماید، مشکل بزرگ بیکاری را از بین ببرد و برای پیشرفت اقتصاد مردم کار کند."
محمد عیسی صادق نیز اشتراک مردم در انتخابات را برای آیندۀ درخشان کشور، لازم دانسته گفت که امیدوار است که بر اساس رای و ارادۀ مردم، رئیس جمهور انتخاب و بر ضد فساد اداری مبارزه شود.
صادق افزود: "برای آیندۀ خوب کشور رای دادیم، با یک رای، نامزد خوب میتواند هم پیروز و هم ناکام شود. ما همیشه در عقب دیگران رفتیم، دیگر باید این عنعنه تغییر کند و با قدرت بازو و قلم خود کشور خود را بسازیم و در جهان یک نام خوب را به دست بیاوریم."
رازمحمد ریحان یک تن از باشندگان منطقۀ رباط تاکید نمود که رئیس جمهوری آیندۀ کشور، باید تعهداتى را که در دورۀ کمپاین مطرح کرده عملی نماید.
ریحان گفت: "ما میخواهیم رئیس جمهور خوب را انتخاب نماییم، کشور ما در بخش های زیاد کمی و کاستی دارد، ما میخواهیم کسی رئیس جمهور باشد که این کمی و کاستی را جبران کرده و خدمت واقعی کند."
آنها این اظهارات را در حالی مطرح مینمایند که روز گذشته، برای انتخاب رئیس جمهور، انتخابات برگزار شد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.