د ولسي جرګې منشي: د ټاکنو د نه کېدو په اړه اوازې بې معنا دي

 
جلال آباد(پژواک،١٨ اسد٩٢): انجنیر سید اکرام منشی ولسی جرگه میگوید که دشمنان افغانستان، شایعات برگزارنشدن انتخابات آینده را در کشور پخش میکنند.
سید اکرام پاچا در یک مصاحبۀ خاص با آژانس خبری پژواک گفت که انتخابات، برگزار شدنی است وهرکس که میگوید برگزاری انتخابات امکان ندارد، ذهنیت های عامۀ مردم را مغشوش میکند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور، به تاریخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣برگزار شود؛ اما شماری از حلقات سخن عدم برگزاری این انتخابات را میزنند.
اما منشی ولسی جرگه گفت: هرکسیکه این قسم شایعات را پخش میکند، آنها آیندۀ روشن افغانستان را نمیخواهند و این تنها و تنها تبلیغات شوم دشمنان افغانستان است.
 وی افزود: "انتخابات به هرشکلی که باشد انجام میشود و عدم برگزاری انتخابات یک سخن غیرممکن است؛ شاید که از خاطر بعضی مشکلات تخنیکی، یک ماه بعد و یا یک ماه قبل برگزار گردد."
به گفتۀ موصوف، در حال حاضر پروسۀ ثبت نام رای دهندگان در بعضی ولایات، بسیار به کندی به پیش میرود، و لازم است که تمامی افغان ها برای اشتراک در انتخابات آینده، کارت های رای دهی را دریافت کنند.
انجنیر سید اکرام، ابراز نگرانی کرد که اگر پروسۀ ثبت نام به همین شکل ادامه داشته باشد، پس دور نیست که در انتخابات آینده،  تعداد بسیار اندکى از مردم شرکت کنند.
وی افزود: "پروسۀ سیاسی آینده برای ما بسیار مهم است و دیگر اینکه تمامی ما باید در آن اشتراک کنیم."
موصوف در مورد ناامنی ها نیز گفت که مردم در شماری از ولسوالی های بعضی ولایات، نگران اند که شاید درآنجاها انتخابات برگزار نگردد.
وی افزود: "مشکلات امنیتی، سبب عدم برگزاری انتخابات نمیشود و نخواهد شد؛ ما اردو داریم و در این عرصه، هیچ مشکلى وجود ندارد."
موصوف علاوه کرد که شماری از حلقات، شایعاتى را پخش کرده اند که گویا پشت هر کاندید که حمایت جامعۀ جهانی موجود باشد، اگر وی رای اخذ کند یا نه، کامیاب میشود.
وی گفت: "هیچ کس در انتخابات افغانستان مداخله کرده نمیتواند و این سخن، باید کاملاً از ذهن کشیده شود؛ کسی کامیاب خواهد شد که حمایت مردمی داشته باشد."