ميدان شهر(پژواک،۷ اسد ٩٢):باشندگان ولايت ميدان وردک ، نا امنى هاى موجود در اين ولايت را  از موانع عمده درمقابل پيشرفت مى خوانند .
مسوولين نيز ضمن تاييد نا امنى ها در بعضى ولسوالى هاى اين ولايت مى گويند که پلان هاى امنيتى جهت از بين بردن نا امنى ها اتخاذ کرده و تلاش هاى آنان شب روز جريان دارد .
 
اين ولايت که به شمول مرکز از ٩ واحد ادارى تشکيل شده، در ٣٥ کيلومترى غرب کابل پايتخت کشور موقعيت دارد و باشندگان آن اخيراً يک سلسله تظاهرات عليۀ عمليات خودسر و شبانه نيروهاى خارجى به ويژه عليۀ نيروهاى امريکايى به راه آنداخته بود .
 
هرچند اين ولايت در نزديکى پايتخت کشورموقعيت دارد؛ اما از ولايات نا امن کشور شمرده ميشود و همه روزه گزارش هاى انفجارات ماين ، حملات، کمين ها و اختطاف مامورين دولتى داده ميشود .
 
باشندگان اين ولايت مى گويند، اگر امنيت ولسوالى ها تا انتخابات آينده تامين نگردد، پس اشتراک مردم در انتخابات مشکل خواهد بود .
 
گل رحيم باشندۀ ٤٠ساله اين ولايت مى گويد که راه هاى بيشتر اين ولايت پُر از ماين ها است و مخالفين مسلح ماين هاى خود در راه هاى فرعى و اصلى جاسازى کرده اند .
 
يوسف باشندۀ ولسوالى جغتو اين ولايت مى گويد که حاکميت دولت تنها در ساختمان اين ولسوالى محدود است و طالبان مسلح شب روز در مناطق ديگر اين ولسوالى گشت وگذار و فعاليت هاى گروهى دارند .
  
وى مى گويد که چندى قبل يک پوليس اين ولسوالى در نتيجۀ حملۀ مخالفين مسلح جراحت برداشت، تداوى وى  در ولسوالى امکان نداشت. از نيروهاى هوايى مستقر در ميدان شهر خواست تا جهت انتقال اين پوليس کمک نمايد؛ اما آنها کمک نکرد و از طريق زمين خطر انفجار ماين هاى جاسازى شده مخالفين مسلح موجود بود .
 
شفيق الله يکى از باشندگان منطقۀ شيخ آباد  ولسوالى سيدآباد مى گويد که اين ولسوالى به لانۀ مخالفين مسلح مبدل گرديده ، آنها روزانه کاروان هاى اکمالاتى ، موتر هاى ملکى و نيروهاى امنيتى درامتداد شاهراه سيدآباد مورد حملات قرار ميگيرند و مامورين دولتى و موسسات از سوى آنها ربوده ميشوند .
 
 وى افزود که شاهراه کابل – هرات از همه مناطق ديگر درسيد آباد  تاحدى نا امن است که نمونۀ ديگر در امتداد اين راه وجود ندارد .
وى مى گويد که موترهاى اين شاهراه در روشنى روز از سوى طالبان براى تلاشى ايستاده ميشود.
 
 امين باشندۀ ولسوالى چک اين ولايت مى گويد،  دولت بدون ساختمان ولسوالى تا يک کيلومترى ديگرحاکميت ندارد ، قره و قصبات اين ولسوالى درتصرف مخالفين مسلح قرار دارد .
وى مى گويد که کارهاى باسازى بند برق چک و سرک اين ولسوالى متوقف است و دولت تا کنون نتوانسته که امنيت اين ولسوالى تحکيم و کار پروژه هاى بزرگ آغاز نمايد .
 
قيوم باشندۀ ولسوالى نرخ اين ولايت مى گويد که از سه سال گذشته بدينسو جنگ طالبان و حزب اسلامى قربه به قريه جريان دارد؛ اماحکومت هر دو را تماشا مى کند و هيچ اقدام در مورد نمى کند .
 
وى مى گويد که ده ها جوان در جريان اين جنگ از هر دوطرف کشته ميشوند، هيچ کس وجود ندارد که به اساس همدردى انسانى از آن جلوگيرى نمايد .
 
باشندگان ولسوالى دايميرداد نيز مى گويند که وضعيت امنيتى اين ولسوالى به صفر تقرب کرده و در جريان ده سال گذشته هيچ پروژه باسازى در اين ولايت تبطيق نشده که باعث از بين بردن فاصله بين مردم و دولت شود .
 
باشندگان ولسوالى جلريز نيز شکايات دارند و همچنان باشندگان ولسوالى مرکز بهسود به تاريخ ( ٣١ جوزا ) سالجارى عليۀ نا امنى مظاهره کرده اند، اين در حالى است که اين ولسوالى قبل از همه ولسوالى هاى امن اين ولايت بود.
 
حضرت محمد جانان معاون شوراى ولايتى  ولايت ميدان وردک مى گويد که  نا امنى ها در اين ولايت روز تا روز بيشتر ميشود.
 
وى افزود که باشندگان اين ولايت ازعمليات شبانۀ و خود سر نيروهاى خارجى رنج برده اند که از اثر آن فاصله بين دولت و مردم بيشتر شده است .
 
 به گفتۀ وى، اکنون مردم ملکى درهنگام جنگ و درگيرى هاى از سوى نيروهاى امنيتى به نام هاى مختلف اذيت ميشوند، آنها را مورد لت و کوب قرار گرفته و حتى از دستگيرى و قتل آنها دريغ نمى کنند .
 
وى افزود که دست هاى داخلى و خارجى در نا امنى هاى اين ولايت دخيل اند؛ اما در مورد معلومات بيشتر نداد .
 
عبدالمجيد خوگيانى والى ولايت ميدان وردک ضمن تاييد نا امنى ها دربرخى از مناطق اين ولايت مى گويد که نيروهاى امنيتى شب روز مصروف تحکيم امنيت باشندگان اين ولايت هستند.
 
 وى مى گويد که امنيت ولسوالى هاى جلريز و نرخ نسبت به سال هاى گذشته هفتاد درصد تامين شده؛ اما باشندگان آن از ٣٠ درصد نا منى شکايت دارند ، نيروهاى امنيتى در تلاش اند، تا امنيت کامل اين مناطق تحکيم نمايند.
 
اما وى مى گويد که يک اندازه مشکلات در ولسوالى هاى دايميرداد، جغتو و چک وجود دارد که اخيراً عمليات اردوى ملى، نظم عامه ، محافظت عامه و نيروهاى هاى ديگر به هدف تامين امنيت در منطقه جريان دارد .

 خوگيانى در مورد شاهراه کابل-کندهار که از ولسوالى سيد آباد ميگذرد گفت :(( يگانه عامل نا امنى ها در اين منطقه خود کمپنى هاى خصوصى امنيتى و کاروان هاى اکمالاتى بود، برخى افراد اين کمپنى ها در فساد دخيل بود و تانکرهاى تيل خود به آتش مى کشيده اند؛ اما اخيراً از آنها جلوگيرى صورت گرفته است .))
 
به گفتۀ والى،  اکنون ده ها پوسته نظم عامه در امتداد شاهراه ايجاد شده و عمليات نيروهاى ملى در قريه جات که حملات از آن صورت مى گرفت، آغاز شده است .
 
وى گفت که عوامل و راه هاى حل مشکلات امنيتى اين ولايت وقت نا وقت با وزارت هاى مربوط ، به ويژه با شوراى امنيت مطرح کرده که کار عملى آن آغاز خواهد شد و اميد است که ولايت ميدان وردک به يک ولايت امن مبدل گردد .