جلال آباد (پژواک، ۱۵جدی ۹۷): یک نامزد معترض در ننگرهار می گوید که یکتن از کارمندان کمیسیون انتخابات، از وی خواستار پول و دو موتر زرهی شده است.
نامزد معترض متذکره گفت که چهارهزار رای وی لادرک شده است، از یک کارمند دفتر مرکزی انتخابات خواهان همکاری شده؛ اما نامبرده از وی رشوه طلب کرده است.
میوند جهانی و طلامحمد نیازی از ولایت ننگرهار، که به ولسی جرگه نامزد شده بودند، در نتایج ابتدایی اسامی آنها وجود ندارد و به تاریخ ۱۵ جدی، در واکنش به این موضوع کنفرانس مطبوعاتی را برگزارکردند.
آنها هشدار دادند در صورتیکه رییس جمهور و کمیسیون انتخابات صدای آنها را نشنوند، خود را آتش خواهند زد.      
 این درحالیست که شمارش دوباره آرا در ننگرهار ادامه دارد، این دو نامزد معترض طی یک کنفرانس خبری، کمیسیون انتخابات را متهم کردند که درمناطق مختلف، بیش از چهار هزار رای آنها را لادرک نموده است.
میوند جهانی یکتن از نامزدان معترض گفت که اسناد تقلب را به دست دارد و تقاضا کرد که صرف آرای بایومتریک شده دوباره حساب شود.
موصوف افزود: "یک کارمند کمیسیون انتخابات، ساعت ده شب مرا به منزلش طلب کرد، من به امید همکاری به خانه اش رفتم تا آرایم مفقود نشود، نامبرده از من خواستار پول و دو موتر ضد مرمی شد."
همچنان طلامحمد نیازی، نامزد معترض دیگر گفت که بیش ازچهارهزار رای اخذ نموده؛ اما کمیسیون انتخابات در نتایج ابتدایی، ۴۹۱ رای را به نام وی ثبت نموده است.
نامبرده کمیسیون مرکزی انتخابات را در فساد دخیل دانست و گفت که از وی پول و موترها را طلب نموده است.
هر دو نامزد معترض هشدار دادند، در صورتیکه کمیسیون انتخابات و رییس جمهور صدای شان را نشنود و آرای مفقود شده شان دوباره به حساب شان نرسد؛ آنها خود را آتش خواهند زد.
ازجانب دیگر رییس کمیسیون مستقل انتخابات طی یک کنفرانس خبری، از نامزدان معترض خواسته بود که اسناد دقیق شان درمورد تقلب و فساد در انتخابات را غرض تحقیق به ادارات ذیربط بسپارند.
 گلاجان عبدالبدیع صیاد، چند روز پیش در کابل یادهانی کرده بود که به جای برچسپ زدن اتهامات بی مورد، از مجراهای قانونی وارد عمل شوند.
این درحالیست که کمیسیون شکایات های انتخاباتی نیز اذعان کرده، آرای نامزدانی که بعد ازاعلان نتایج ابتدایی در موعد مقرره، شکایات شان را ثبت کرده اند، بررسی می شود و شاید در فهرست ابتدایی تغییر قابل ملاحظه رونما شود.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.