جلال آباد (پژواک، ۲۷ قوس ۹۷): مسئولین ننگرهار می گویند که حاجی گلمراد شخص متهم به غصب زمین های کانال را مورد پیگرد قرار داده و از لوی څارنوالی خواسته تا وی را ممنوع الخروج اعلان کند.
گلمراد عرب که در یک قضیه غصب زمین متهم است، بار دیگر به انتخابات ولسی جرگه راه یافته  و از ولایت ننگرهار نامزد شده بود.
حیات الله حیات والی ننگرهار، به تاریخ ۲۷ قوس، در جریان کنفرانس خبری در قوماندانی امنیه این ولایت گفت که ۲۵ هکتار زمین مربوط اداره کانال که در گذشته به قرارداد داده شده بود و سپس به اساس فیصله محکمه، قرارداد فسخ گردید؛ تلاش ها را آغاز کرده اند تا افرادی را بازداشت نمایند که زمین های قرارداده شده را فروخته اند و اکنون بر آن منازل اعمار شده است.
موصوف افزود که شماری افراد متهم برای تحقیق به قوماندانی حاضر شده؛ اما برخی شان به سبب زورمند بودن، به قوماندانی حاضر نمی شوند که تلاش ها برای گفتاری آنان را نیز تسریع نموده اند.
درعین حال پاسوال غلام سنایی ستانکزی قوماندان امنیه این ولایت گفت کسانیکه زمین کانال در مربوطات هده کابل را فروخته اند ، برای تحقیقات جلب شده اند.
موصوف افزود که به اساس جلب های متذکره، برخی افراد برای تحقیقات حاضر شده؛ اما افرادی چون حاجی گلمراد، حاجی فاروق، انجنیرعابد، حاجی قادر و برخی دیگران حاضر نشده که پولیس برای گرفتاری آنان تلاش ها را به خرج داده اند.
قوماندان امنیه می گوید کسانیکه در فروش زمین دخیل اند و به تحقیقات حاضر نشده اند، از کشور ممنوع الخروج اعلان شده و در صورت موجودیت در کشور، به زودی بازداشت خواهند شد.
پژواک تلاش ورزید تا واکنش حاجی گلمراد را در این عرصه با خود داشته باشد، ولی تماس دوباره با نامبرده برقرار نشد.
یک منبع نزدیک به وی، به آژانس خبری پژواک گفت که گلمراد برای پیشبرد معاملات تجارتی، در خارج از کشور به سر می برد.
اما پرسش مطرح می شود که با وجود داشتن همچو دوسیه ها، گلمراد چطور توانست تا خود را نامزد نماید؟
علیرضا روحانی سخنگوی و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی، به آژانس خبری پژواک گفت که آنها صرف افرادى را از ليست حذف کرده اند که بر بنیاد اسناد ادارات امنیتی، به داشتن گروه های مسلح غیرقانونی متهم و مجرم بودند.
این درحالیست که حیات الله حیات والی ننگرهار، شخص مذکور را در پیوند به قضیه غصب زمین کانال، به مقام ولایت احضار کرده و در این خصوص، از وی معلومات حاصل شده بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.