هرات(پژواک، ٢ عقرب ۹۷): شماری از شهروندان هرات مدعی اند که در انتخابات ٢٨ ميزان؛ نامزدان، زورمندان و افراد مسلح، دست به تقلب و تخطی های گسترده زده اند و کمیسیون شکایات انتخاباتی، بايد به این موضوع با جدیت برخورد کند.
این شهروندان به پیگیری جدی شکایت های انتخاباتی تاکید نموده، می گویند که کمیسیون شکایات انتخاباتی نباید زیر فشار زورمندان قرار گیرد.
بشیر احمد یک تن از باشندگان هرات، به آژانس خبری پژواک گفت: «من از کمیسیون شکایات می خواهم که قانون را عملی نماید و حق را به حقدار برساند و زیر فشار کسی قرار نگیرد.»
غلام سرور دیگر باشنده هرات گفت: «برای همه مردم روشن است که در انتخابات تقلب صورت گرفته و کسانی رای گرفته اند که اصلاً مردم آن ها را نمی شناسند و کمیسیون شکایات، باید از رفتن افراد تقلبکار به خانه ملت جلوگیری کند.»
رفیع حیدری یکی دیگر از باشنده گان هرات گفت که تنها خواست شهروندان هرات، حراست از آرای مردم و جدا کردن رای پاک از ناپاک است.
غلام حبیب هاشمی عضو شورای ولایتی هرات گفت که اگر به شکایات مردم به صورت درست رسیده گی نشود، مردم به کمیسیون شکایات انتخاباتی بی باور می شوند و کشور به بی ثباتی سوق می یابد.
سید اشرف سادات یک تن از فعالان جامعه مدنی در هرات، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی زیر فشار نامزدان و زورمندان قرار نگیرد و با استقلالیت کار خود را پیش ببرد.
درهمین حال مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی درهرات، به مردم اطمینان می دهند که شکایات انتخاباتی به گونه جدی بررسی و رسیده گی خواهد شد.
فاطمه باقری رئیس کمیسیون ولایتی شکایات انتخاباتی در هرات، گفت که تاکنون نزدیک به ۸۰۰ شکایت در این کمیسیون ثبت شده است.
با این همه نهادهای ناظر انتخاباتی به این باوراند که اگر شکایت های انتخاباتی به گونۀ جدی بررسی و رسیده گی نشود، مردم اعتماد شان را نسبت به این کمیسیون نیز از دست خواهند داد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.