هرات(پژواک، ٢٩ميزان ٩٧): مسئولان دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در هرات اعلام کردند که از مجموع ٥٥٧ هزار ثبت نام کننده، اضافه از ٣٢٧ هزار تن در پروسه رايدهى شرکت کرده اند.
احمدشاه قانونی رییس کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات، امروز درنشستی با شماری از مسئولان محلی  اين ولايت گفت که در ميان افراديکه در پروسه رايدهى شرکت کرده اند، ٢١٤ هزار مرد و ١١٣ هزار زن شا مل می باشند.
موصوف افزود  که ازمجموع ٣٠٠ مرکزرای دهی در ولایت هرات، ١٥مرکز دیگر نیز در روز رای دهی بنا به تهدیدات بلند امنیتی در ولسوالی های کشک رباط سنگی، گلران و فارسی مسدود بوده است.
وی، مشکلات تخنیکی درمراکز رای دهی وتخطی شماری از کارمندان این کمیسیون در روز رای دهی را پذیرفت و افزود که این مشکلات تا پس از چاشت روز انتخابات برطرف شده است.
قانونی تاکید کرد که در یک مرکز رای دهی در ولسوالی کشک رباط سنگی و یک مرکز در ولسوالی ادرسکن هرات که دیروز به دلیل مشکلات تخنیکی مواد انتخاباتی و فهرست رای دهنده گان فرستاده نشده بود، امروز باز شده است.
 برپايه معلومات موصوف، آرای نامزدان تا ساعت ٢ شب گذشته در مراکز رای دهی، شمارش شده و به  دفترکمیسیون ولایتی این ولایت منتقل گرديده است.
در همین حال فاطمه باقری رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی درهرات، در این نشست گفت که بیش از٦٤٠ شکایت از روز رای دهی درهرات، در اين کمیسیون به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت که پس از بررسی این شکایات، احتمال ابطال آرای نامزدان در شماری از مراکز وجود دارد.
بربنياد معلومات خانم باقرى، شکایات ثبت شده؛ شامل کمپاین نامزدان درصف رای دهنده‌گان، توزیع ویزيت کارت ها از سوی نامزدان برای رای دهنده‌گان، مداخله زورمندان و کاندیدان در روند رای دهی، تخطی کارمندان کمیسیون انتخابات، تاخیردر برگزارى انتخابات، مشکلات تخنیکی و چندین مورد ديگر می باشد.
در همین حال، محمد آصف رحیمی والی هرات دراین نشست، از مشکلات موجود در روند رای دهی در این ولایت انتقاد کرد و گفت که با این همه چالش ها، شمار زیادی از مردم با متحمل شدن مشکلات فراوان، رای خود را استعمال کرده اند.
وی اما تاکید کرد که میزان زیاد این مشکلات بعد از ظهر روز گذشته بر طرف شده است.
از سويی هم زیارت شاه عابد قوماندان لوای اول اردوی ملی درهرات گفت که در روز برگزاری انتخابات در ولایت هرات، نزدیک به پنج هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای تامین امنیت انتخابات تلاش کرده‌اند.
وی بیان داشت، در١٧ ولسوالی هرات که انتخابات برگزار شده، طالبان قوی ترین حملات خود را دراین ولسوالی ها انجام داده اند؛ اما هیچ دستاوردی نداشته و سرکوب شدند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.