چاريکار (پژواک، ٢٢ ميزان ٩٧): شمارى از نامزدان ولسی جرگۀ ولایت پروان مدعى اند که برخى نامزدان در کنار استفاده از امکانات دولتى، مى خواهند براى تقلب در انتخابات برخى مناطق را ناامن کنند.   
قرار است انتخابات ولسى جرگه، در ٢٨ ماه جارى (ميزان) برگزار شود. 
 امروز شش تن از نامزدان ولسى جرگه در ولايت پروان (عبدالظاهر سالنگى، محمداگل مجاهد، محمدشفيع مشفق، حسيبا عفت، وحيده پاينده و مجاهد موحد ابراهيمى) در نشست خبرى مشترک در چاريکار مرکز ولايت پروان، گفتند که برخى نامزدان مى خواهند انتخابات را مهندسى کنند. 
سالنگی مدعى است که برخى نامزادان مى خواهند دست به تقلب سازمان يافته در انتخابات بزنند.
او گفت: "یک تعداد از متخصصین، در بخش تقلب تصمیم دارند که روند انتخابات را تغییر دهند، راى پاک مردم را با راى ناپاک یک جا کنند."
همچنان به گفته او، برخى ها تصميم دارند با ناامن سازی محلات، زمینۀ تقلب در انتخابات را مساعد سازند.
محمد آگل مجاهد نامزد ديگر، اظهارات مشابه داشت و افزود که استفادۀ برخى نامزدان از امکانات دولتی، مورد ديگرى است که آنها را نگران کرده است.  
او گفت: "حمایت برخی از اراکین دولتی از بعضی کاندیداها وجود دارد، با وجودی که وظیفه دارد در حکومت است، عملاً با امکانات دولتی می روند در کمپاین های نامزدان اشتراک می کنند، به نفع کاندیدان کار مى کنند، و توهین و تحقیر می کنند کاندید دیگر را، برخی از اشخاص که میل کمپاین کردن به بعضی کاندیدان ندارند، آنها را از وظیفه سبک دوش می کنند."
اما فضل الدین عیار والی پروان گفت که اين چنين ادعاها بايد مستند باشد، تا ارگان هاى ذيربط در مورد اقدام کنند.
وی گفت: "مسئولان دولتی به خصوص نهادهای امنیتی، زمانيکه در انتخابات بی طرفانه عمل نکنند و در انتخابات مداخله کنند، از وظایف شان منفک مى شوند."
به گفته او با کسانى که خلاف قانون عمل و در انتخابات تقلب مى کنند، برخورد قانونى خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.