چاریکار(پژواک،٢١ميزان ٩٧): شمارى از کارمندان قراردادی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت پروان، در واکنش به تاخیر در پرداخت حقوق ماهوار حدود ٤٠٠ کارمند اين کميسيون در آن ولايت، دست به اعتراض زدند.
اعتراض کننده گان که شمار شان به بيش از صد تن مى رسيد، امروز در مقابل دروازه کمیسیون مستقل انتخابات در پروان گرد آمده بودند و می گفتند که به حدود ٤٠٠ کارمند اين کميسيون در ولسوالى هاى پروان، معاش داده نشده است.
آنها مى گويند که يک تعداد اين کارمندان از پنج ماه به اين طرف؛ اما شمار ديگر، از آغاز کار شان که زمان کمتر از آن مى گذرد، معاش اخذ نکرده اند.  
عبدالوارث یک تن از کارمندان کمیسيون مستقل انتخابات و اعتراض کننده، گفت که از پنج ماه به اين طرف، معاش او پرداخت نشده و سخت دچار مشکلات اقتصادى است.
عبدالعباس ترابی مدیر مرکز راى دهى در لیسه صوفی خیل دره کفشان ولسوالی شینواری اين ولايت و اعتراض کنندۀ ديگر گفت: «دو ماه در کمیسون کار کرده ام، زحمت کشیدم، معاشم پرداخت نشده است."
اعتراض کننده گان هشدار دادند که اگر تا دو روز دیگر حقوق شان اجرا نشود، دروازه کمیسیون مستقل انتخابات در پروان را بسته مى کنند.
در همین حال، امان الله حبیبی رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات ولایت پروان تاييد کرد که معاش حدود ٤٠٠ کارمند کميسيون در ولسوالى هاى پروان، پرداخت نشده است.  
به گفته او، حقوق کارمندان قراردادی این کمیسیون، از سوی برنامه انکشافى ملل متحد پرداخت مى شود و کميسيون تلاش دارد تا این موسسه را وادار سازد که حقوق کارمندان قراردادى کمیسیون را پرداخت کند.
او افزود که برنامه انکشافى ملل متحد، وعده داده است که دو روز بعد، معاش کارمندان قراردادى را پرداخت مى کند. 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.