جلال آباد ( پژواک، ۱۹ میزان ۹۷): کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید، اگر پیرامون موجودیت گروه  های مسلح غیرمسؤول با کدام نامزد، به آنها اسناد ارائه گردد،  وی را از فهرست انتخابات حذف خواهد کرد.
داکترعلی رضا روحانی منشی و سخنگوی کمیسیون متذکره، این اظهارات را به تاریخ ۱۹ میزان، در نشست مشترک با والی ننگرهار ابرازداشت.
موصوف افزود که از آغاز راه اندازی کمپاین های انتخاباتی تاکنون، ۱۰۰ مورد تخلف انتخاباتی نزد آنها ثبت شده اند که بیشتر شامل نصب تصاویر بر تصاویر نامزد دیگر، نصب تصاویر چسپ دار و موارد دیگر می باشند.
 نامبرده می گوید، نامزدان که سرپیچی های انتخاباتی می کنند، مجازات قانونی، جریمه های نقدی، اخطاریه ها و توصیه در نظرگرفته شده اند و نامزدانی که گروه های مسلح دارند و در رابطه به آنها اسناد ارائه شود، اسامی شان از فهرست انتخابات حذف می شود.
نامبرده این اظهارات را در پاسخ حذف، یک نامزد ولسی جرگه از فهرست انتخابات ابراز داشت، اما  در موضوع حذف کاندید متذکره  صراحت نداد.
موصوف علاوه کرد که درمرکز و ولایت ها، همیشه دفاترآنها فعال اند،  درجریان رایدهی در هر مرکزنماینده کمیسیون شکایات موجود می باشد و فیصله ها را به  منظورشفافیت در پرتو قانون،  قاطعانه اجرا خواهند کرد.
 حیات الله حیات والی ننگرهار، به منظور آمادگی ها برای تدویر انتخابات، گردهمایی های انتخاباتی و رایدهی، درعرصه امنیتی و بخش های دیگر اطمینان سپرد و افزود که پلان جدی روی دست است تا دراین ولایت انتخابات شفاف برگزارشود، بدین جهت برادرش را از نامزدی به انصراف وا داشت.
موصوف می گوید، به هیچ کس اجازه نمی دهد تا درامور انتخابات دخالت کند و با خلاف ورزان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
شکیب کامجو رییس کمیسیون شکایت های انتخاباتی گفت که دراین ولایت، پیش از کمپاین ۲۶ مورد تخطی نامزادان  و بعد از آن ۴۵ مورد  ثبت شده که درپی آن ۱۱ نامزد، از پنجاه هزار افغانی تا صدهزار افغانی جریمه شده اند، به ده نامزد توصیه و پنج تن دیگراخطار داده شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.