جلال آباد (پژواک، ۱۵ میزان ۹۷): مسئولين کمیسیون شکایت های انتخاباتى در ننگرهار می گويند که دراین ولایت، پیش از کارزار انتخابات و درچند روز کارزار انتخابات، ۳۲ مورد شکایت از خلاف ورزی ها ثبت شده است.
راه اندازی کمپاین قبل از موعد مقررۀ آن، نصب پوسترها بر ملکیت های شخصی و دولتی و تصاویر نامزدان، دیگر مواردى است که درکمیسيون شکایت ها ثبت شده است.
شکیب کامجو رييس کمیسيون شکایات انتخاباتی ننگرهار، به تاریخ ۱۵ میزان، طی کنفرانس مطبوعاتی در دفترکارش پيرامون این نقیصه با خبرنگاران معلومات را شریک ساخت.
موصوف گفت: "درننگرهار قبل از وقت تعيين شده، در مورد کارزارهای انتخاباتی، ۲۶ مورد شکایت نزد ما ثبت شده که به همۀ آنها رسیدگی صورت گرفته است، از جمله ۱۱ تن جریمه نقدی شده، ۵ تن اخطارجدی دریافت کرده  و به ده تن دیگرتوصیه شده است."
به قول کامجو، از آغاز کارزارهای انتخاباتی تاکنون، ۶ شکایت نزد آنها ثبت شده؛ اما بعد از ختم کمپاین به همه موارد متذکره رسیدگی صورت می گیرد.
نصب عکس ها بر عکس های نامزدان دیگر، نصب پوسترها بر ملکیت های شخصی و برخی مسایل دیگر، مواردی اند که  راجع به کاندیدان، به این کمیسیون شکایات صورت گرفته است.
رييس کمېسیون شکایت های انتخاباتی، از نامزدان خواست تا در مبارزات انتخاباتی شان به قانون انتخابات، طرزالعمل ها، مقرره ها و اخلاق انتخاباتی متوجه باشند؛ درغیر آن حین دریافت شکایات، برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.
موصوف به مردم اطمینان سپرد که اگر در مورد هر نامزد و یا تخطی انتخاباتی شکایت داشته باشند، با اسناد و مدارک به این کمېسیون مراجعه کنند؛ آنها در پرتو قانون علیه شان اقدام خواهند کرد.
کمیسيون شکایت های انتخاباتی، خلاف ورزی های مبارزات انتخاباتی را ۱۹ مورد ذکرکرد که حتی نصب تصاویرچسپ دار را نیز شامل آن ساخته است.
قراراست که انتخابات ولسى جرگه، دو هفته بعد، به تاریخ ۲۸ میزان سال جاری راه اندازی شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.