جلال آباد (پژواک، ۱۰ میزان ۹۷): در ولسوالی کامۀ ولایت ننگرهار، دفتر یک کاندید ولسی جرگه هدف حمله انتحاری قرار گرفته است، که به گفته مسئولین، درآن ۵۵ تن کشته و زخمی شده اند.
به اساس معلومات، انفجار بعد از ختم گردهمایی انتخاباتی در دفترناصرخان مومند یکتن ازکاندیدان ولسی جرگه، هنگامى صورت گرفت که مردم  غذاى چاشت را صرف می کردند.
عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به تاریخ ۱۰ میزان، به آژانس خبری پژواک گفت که حمله انتحاری درمنطقه گهیک ولسوالی کامه، در دفتر کمپاین ناصرخان مومند نامزد ولسی جرگه صورت گرفته است.
نامبرده افزود که دراثنای رویداد، کاندید متذکره در دفتر نبود؛ اما شمار زیادى جوانان و موسفیدان برای صرف نان تجمع کرده بودند.
از جانب دیگر، نجیب الله کامه وال رییس صحت عامه ننگرهار، به پژواک گفت که از محل رویداد به شفاخانه محلی کامه و شفاخانه حوزوی جلال آباد، ۱۴جسد و ۴۱ مجروح انتقال داده شده اند.
وی افزود که مجروحین افراد کهن سال اند؛ اما وضعیت برخی آنها نگران کننده است، ممکن رقم کشته شدگان بلند برود.
جمال پاچا یکتن از شاهدان عینی این رویداد گفت که تحت یک چپری کلان نشسته بودند که انفجار شد و سپس بر افراد نشسته، چپری فروریخت و سبب تلفات و جراحات شد.
موصوف اذعان کرد که چگونگی وقوع رویداد را نمی داند؛ اما  افراد زیادى درآن کشته و زخمی شدند.
به اساس معلومات شاهدان عینی، در میان کشته شدگان این انفجار، ملک پتنگ مسئول دفتر کمپاین کاندید متذکره ولسی جرگه نیز شامل بود.
بارنخست است که دفتر کارزار انتخاباتی، یک نامزد ولسی جرگه در ولایت ننگرهار، با همچو رویداد بزرگ مواجه می شود.
 ازجانب دیگر، رییس جمهورغنی این حمله را محکوم کرده و گفته است که افغان ها می خواهند تا مطابق قانون، به اساس استفاده از میکانیزم های دیموکراتیک، نماینده های خود را انتخاب کنند و  به سوی پیشرفت گام بر دارند؛ اما دشمنان د موکراسی و حامیان خارجی آنها که از این بیداری مردم هراس دارند، از طریق راه اندازی حملات تروریستی، خواهان جلوگیری این روند می باشند.
موصوف علاوه کرد: "هراس افگنان و حامیان آنها به انجام همچو حملات  با وجودیکه  نفرت مردم را در برابر خود می افزایند، باور مردم  به آینده درخشان و  روند مردمی را کاهش داده نمی توانند."
 نامبرده، به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد تا امنیت گردهمایی های انتخاباتی  را هرچه بیشتر تامین کند و از مردم ابراز امیدواری کرده تا از طریق همکاری با نیروهای امنیتی، همچو دسیسه های دشمن را خنثی سازند.
مسئولیت این رویداد را تاکنون کسى عهده دار نشده است.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.