د ننګرهار عالمانو د سولې له پيل شوو خبرو ملاتړ وکړ

جلال آباد(پژواک، ٨ اسد ٩٤): برخى از علماى دينى و سران قومى ولايت ننگرهار، از مذاکرات آغاز شده ميان حکومت و طالبان حمايت کردند.
بعد ازمذاکرات مقدماتى  هيئت افغان در سفر به پاکستان، گفته می شود که مرحلۀ دوم مذاکرات مستقيم ميان نمايندگان طالبان و حکومت افغانستان ، در چين يا اسلام آباد برگزار گردد.
برخى از علماى دينى ولايت ننگرهار، امروز در يک نشست خبری که در شهر جلال آباد مرکز اين ولايت برگزار گرديده بود، حمايت خود را از سربازان افغان و پروسۀ صلح اعلام کردند و از طرف هاى درگير خواستند که در بين خود گفتگو نمايند.
مولوى محمد اکرام هاشمى، رئيس ارشاد، حج و اوقاف ولايت ننگرهار، در حاشيۀ این نشست به آژانس خبرى پژواک گفت که اين نشست علماء به حمايت سربازان افغان برگزار گرديده است.
هاشمى افزود:"ما وعلماى اشتراک کننده در سخنان خود از پروسۀ صلح حمايت نموديم و فيصله به عمل آمد که بعد از اين از منبرها در مورد موضوعات صلح و ثبات صحبت می کنيم."
مولوی عتیق الله يکى از اشتراک کنندگان ديگر این نشست گفت:"صلح آروزى همه ما است، از آن حمايت می کنيم. کشورهاى منطقه نمى خواهند که امنيت تامين شود؛ اما اميد است که به این آرزو برسیم."
موصوف افزود که مردم بايد در صلح و ثبات سهم گرفته و با حکومت خود بیشتر همکارى کنند.
مولوى صبغت الله، عالم دينى و يکى از استادان امور اسلامی در یک پوهنتون خصوصی به پژواک گفت:"ما از کارهاى خوب حکومت و سربازان حمايت می کنيم، همچنان با تمام کارهاى  طالبان و گروهاى مخالفين که با اسلام تضاد دارد، مخالف هستيم."
وى افزود که مردم علاقمند صلح هستند و طرف هاى درگيرى بايد از طريق مذاکرات پيشروى کنند.
شيخ الحديث مولوی محمد صادق نیز فعاليت ها و کارکردهاى  گروه مسلح داعش را در اين ولايت غير اسلامى خواند و گفت که آنان بیگانه هستند.
وى گفت:"داعش، هر کسی که می باشد، از کشور ديگری است و ما حکومت آنها را  در اينجا نمى پذيريم."
برخی از علماى دينى در اين نشست انتقاد نمودند که در جريان تحقيقات و بازرسی ها، افراد برابر با سيرت اسلامى و علماى  دينى اذیت می شوند و بايد از اين کار جلوگيرى صورت گيرد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.