والى کنر: از قاچاق چهارتراش و ساير مواد قيمتى جلوگيرى خواهم کرد

اسعدآباد(پژواک،٣١سرطان ٩٤): والى کنر ميگويد که تلاش ها براى اصلاح امنيت، جلوگيرى از فساد و حکومتدارى خوب را آغاز نموده است.
وحيدالله کليمزى والى کنر، اين اظهارات را طى مصاحبۀ ويژه با آژانس خبرى پژواک ابراز داشت.
کليمزى گفت که مردم کنر نيز مانند ساير ولايات کشور، از نا امنى، فساد و حکومتدارى ضعيف رنج ميبرند؛ اما وى روى برخى پلان ها براى اصلاحات کار کرده است.
وى افزود که کنر در سرحد با خط ديورند موقعيت دارد و موقعيت آن، سطح نا امنى ها و تهديدات را بلند برده است.
به گفتۀ وى، در اين ولايت تعداد کافى نيروهاى امنيتى مستقر اند؛ اما به علت عدم هماهنگى در تامين امنيت موفق نيست و حالا براى پر کردن اين خاليگاه تلاش ميکند.
موصوف علاوه کرد که براى تامين امنيت بيشتر، برخى از نيروهاى امنيتى را در مناطقى مستقر خواهند کرد که نياز به آن ديده ميشود.
کليمزى در مورد حکومتدارى خوب در کنر گفت که اين بخش نيز مثل ساير بخش ها، شامل پلان کارى صد روزۀ وى ميباشد.
وى افزود که برخى ولسوالان اين ولايت، در زمان ادارۀ پيشين به ولسوالى ديگر خدمتى فرستاده شده بودند که آنها را بر اساس اولين اقدام حکومتدارى خوب، دور باره به ولسوالى هاى مربوطه توظيف کرده اند.
والى در اين مصاحبۀ خود پذيرفت که بعضى افراد در دواير اين ولايت، به اساس روابط شخصى گماشته شده و براى مدت زياد در وظايف خود باقى مانده که اين کار، حکومتدارى خوب را زير سوال برده است.
وى علاوه کرد که تحقيقات خود را در مورد ادارات و رياست ها آغاز نموده و بعد از تکميل نمودن و جمع آورى معلومات، در مورد دواير و رياست هايى که مسوولان آن در وظايف غفلت کرده و يا اهل کارنيستند، تصميم خواهد گرفت.
وى گفت معلوماتى به دست آورده که در اينجا بعضى از پست هاى دولتى با پول گرفته ميشود.
وى افزود: "در گذشته قانون در اينجا يک قسم تطبيق نشده و نه هم خدمات متوازن صورت گرفته است؛ به گونۀ مثال از برق يادآورى کرده ميتوانم که زورمندان ٢٤ ساعت برق دارد و به مردم عام براى يک ساعت نيز نمى رسد."
والى علاوه بر مبازره در برابر فساد، در مورد مبازه با غصب زمين نيز خبر داد  و گفت که در مورد يک تحقيق را انجام خواهد که در کنر، چقدر زمين ها غصب شده، توسط کى و کجا غصب شده است؟
وى افزود که نه تنها زمين هاى غصب شدۀ دولتى، از غصب خلاص خواهد کرد، بلکه  زورمندان و کارمندان دولت که از زور و وظيفۀ خود سوء استفاده نموده و ملکيت ها را غصب کرده نيز به چنگ قانون خواهد سپرد.
کليمزى همچنان به قاچاق چهارتراش و سنگ هاى قيمتى در کنر نيز اشاره نمود و گفت که از مدت ها بدنيسو قاچاق اين مواد به پاکستان دامه دارد؛ اما جلوگيرى از آن بخش مهم پلان صدروزۀ ادارۀ ولايتى ميباشد.
وى افزود که برخى از پوسته هاى امينتى پوليس در شاهراه، با قاچاقبران چهار تراش دست دارند و براى آنها زمينۀ قاچاق مى سازند که برخى از قاچاقبران، يکجا با چهار تراش بازداشت شده اند.
اما وى گفت تلاش ميکند که قاچاقبران اصلى را که باعث قطع جنگلات و قاچاق چهار تراش ميشوند، بازداشت نمايد که در مورد به ارگان هاى کشفى نيز وظيفه سپرده شده است.
کلميزى همچنان افزود که در زمان حکومت حامد کرزى، طى يک مصوبه شوراى وزيران به چهارتراش اجازه داده مى شد که به ساير ولايات انتقال گردد؛ ما از اين مصوبه سوء استفاده صورت ميگرفت.
وى گفت که هم اکنون از اين کار جلوگيرى کرده و به شکل دقيق نظارت ميشود؛ تا نخست مواد خام به مواد پخته تبديل و بعد از محصول در گمرک کنر، به ساير ويالات انتقال گردد که اين کار باعث زمينه سازى کارى براى باشندگان کنر و صنعتکاران خواهد شد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.