از سرقت محمولۀ آهن آلات دولتى در جوزجان جلوگيرى شد

شبرغان (پژواک،١٣سرطان٩٤): يک محموله وسايلى که از آن در حفرچاه هاى گاز استفاده ميشود، در ولايت جوزجان به دست آمد و شش تن در پيوند به سرقت آن دستگير شد.
مسوولان امنيتى ميگويند که اين وسايل، شامل پَل ونل هاى برمه بود که سارقين میخواستند آن را از ولسوالی خواجه دو کوه، به خارج ولايت انتقال بدهند.
مل پاسوال فقیرمحمد "جوزجانی" قوماندان امنیۀ جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که دستگير شدگان، مجهز باماشین های گیسی بودند و پَلها ونلها را با مهارت قطع کرده و در داخل یک موتر باربرى بارگیری کرده بودند.
وی افزود که مقدار اين آهن آلات، به ده ها تُن ميرسدوتاحال معلوم نيست که آن را به کجا انتقال ميدادند. ازعاملان آن تحقيق ميشود و امکان داردکه آنان درگذشته نيز آهن آلات را سرقت کرده باشند.
قوماندان امنیه اضافه کرد که این آهن باب که ارزش آن به میلیون ها افغانی میرسد، مربوط به ریاست هایدروکاربن های شمال است که مربوط به برمه گازی جنگل کلان ولسوالى خواجه دوکوه بوده که کار آن، از مدتی به اینطرف متوقف است .
ریاست هایدروکاربن های شمال که حالا مربوط وزارت معادن و پتروليم شده، قبلاً به نام رياست تفحصات نفت وگاز شمال ياد ميشد.
سید نعمت الله یکتن ازانجنیران ریاست هایدروکاربن های شمال، باتقدير ازاقدام پوليس براى جلوگيرى اين وسايل، گفت که آنها برمه کارى چاه هاى گازى را چندی قبل به علت  مزاحمت و لت و کوب کارگران توسط دزدان مسلح، در برخى ساحات گازى توقف داده اند.
وى افزود که ریاست هایدرو کاربن های شمال، نلهارا انتقال میدهد وبا استفاده ازفرصت، دزدان نیز دست به کارشده و نلها و فِرم های برمه را بُرش کرده، سرقت  مینمایند ومیلیون ها افغانی به دولت خساره وارد میکنند.
حداقل سی برمه گازی فعال و غیر فعال در مربوطات شهر شبرغان مرکز جوزجان وجود دارد که کار به هدف تثبیت ساحات گازی توسط کارگران ریاست هایدروکاربن های شمال، جریان دارد.
اکرام الدین "فرجاد" عضو شورای ولایتی جوزجان گفت که قضایای دستبُرد به بیت المال باید توسط  مسوولان  ذیربط دقیق بررسی  شود؛ به این قضایا نباید بهاى کم داده شود، اینها همه تاسیسات عام المنفعه است که توسط دزدان چپاول میگردند.
وى افزود: "سه هفته قبل نيز آهن آلاتى که از آن در حفر چاه هاى گازى استفاده ميشد، در ساحه جرقُدوق شبرغان دريک موتر انتقال داده ميشد که پس ازمداخلۀ ما آشکار شد که ریاست تصدی افغان گاز، برای فروش آهن باب داغمه،قرارداد نموده؛ اما زمانى که قرارداد خط با آهن آلات مطابقت داده شد، باهم همخوانی نداشت و این قضیه از طرف نهاد های عدلی و قضایی  زیر تحقیق  قرار دارد."
وی مدعی است که در عقب این قضایا دست هايی کار میکند و افرادی دخیل اند که این چهره ها باید افشا شوند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.