شوراى ولايتى زابل: در بين اقوام وحدت را تامين نموده ايم

قلات (پژواک،١٠ سرطان ٩٤): منشى شوراى ولايتى زابل ميگويد که از آغاز کار تاکنون، در بخش هاى مختلف دستاوردهايى دارد؛ اما مى افزايد که هنوزهم به تمامى انتظارات مردم پاسخ نداده است.
به گفتۀ وى، وضعيت خراب امنيتى و کمبود امکانات مالى، از موانع فرا راه کارهاى آنها است؛ اما علاوه بر آن نيز آنها به تلاش هاى خود ادامه داده اند.
اسدالله کاکر منشى شوراى ولايتى زابل، در مصاحبه با آژانس خبرى پژواک گفت که ايجاد وحدت و هماهنگى ميان اقوام مختلف اين ولايت، از دستاورد بزرگ شوراى ولايتى زابل شمرده ميشود.
موصوف افزود که شوراى ولايتى، علاوه بر شوراى ولايتى، يک شورا از سران قومى نيز ايجاد کرده، تا در تمامى امور مشوره هاى خود را با  شوراى ولايتى شريک کند.
به گفتۀ وى، اعضاى شوراى قومى با مناطق و اقوام مختلف پيوند دارند و ميتوانند که با شوراى ولايتى، در زمان ايجاد مشکلات و راه حل هاى آن کمک کنند.
کاکر افزود که سفرها به ولسوالى ها، از دستاورد دوم آنها است که خواست و مشکلات موکلين خود را از نزديک ديده و شنيده اند و اين سلسله ادامه دارد.
موصوف گفت که توجه دواير حکومتى، به کارهاى بخش معارف و زراعت بيشتر است؛ چرا که به گفتۀ وى، باشندگان ولايت زابل، به کارهاى زياد در اين بخش نياز دارند.
به گفتۀ کاکر، در ولسوالى هاى اين ولايت، علاوه بر مردم عام، از ارگان هاى پوليس و امينتى نيز از نزديک ديدار کرده، آنها را تحت نظارت گرفته و مشوره هاى لازم  براى اصلاحات به مسوولان ارائه کرده اند.
منشى شوراى ولايتى گفت که رساندن مشکلات مردم به مسوولان، نظارت به موقع از پروژه ها و دواير دولتى و جستجوى راه حل به مشکلات داخلى مردم، ساير امورى است که شوراى ولايتى از آغاز کار خود تاکنون انجام داده است.
اسدالله کاکر افزود که مردم از شوراى ولايتى انتظارات زياد دارند؛ چرا که به گفتۀ وى، مشکلات زياد است؛ اما در پهلوى آن در حد توان خود کار کرده اند.
وى افزود که با در نظرداشت وضعيت فعلى افغانستان و نا امنى ها، کارها طبق توقع مردم پيش نمى رود؛ اما وکلا تا حد توان خود کار کرده اند.
موصوف گفت که مشکلات امنيتى، در مقابل کارهاى شوراى ولايتى موانع ايجاد کرده و آنها نمى توانند که خود را در وقت معين به موکلين خود برسانند.
به گفتۀ وى، عدم موجوديت امکانات کافى مالى، مشکل ديگرى است که کارهاى آنها را کند کرده؛ اما افزود که آنها در مقابل هردو مشکل مبارزه ميکنند و ميخواهند که در هر نوع شرايط، به باشندگان اين  ولايت خدمت انجام دهند.
اعضاى شوراى ولايتى زابل، از دستاوردهاى خود درحالى خبر ميدهند که ماه گذشته، حملۀ انتحارى خونين بر دفتر اين شورا در شهر قلات صورت گرفت که در نتيجۀ آن، ده ها تن کشته و مجروح شدند و دفتر شورا نيز تخريب گرديد.
وکلاى شوراى ولايتى، در حال حاضر کارهاى روزمرۀ خود را در يک ساختمان نزديک به شوراى ولايتى انجام ميدهند.
شوراى ولايتى زابل، ٩ عضو دارد که دو تن آنها زن مى باشند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.