خسربرۀ رييس ولسى جرگه توسط مرزبانان تاجک کشته شد

کندز،کابل (پژواک،١٨جوزا٩٤): يک افسرپوليس (خسربرۀ رييس ولسى جرگه) که گفته ميشود مواد مخدر را قاچاق ميکرد، توسط محافظان سرحدى تاجکستان در نقطۀ مرزى ولايت کندز به قتل رسيده است.
صديق صديقى سخنگوى وزارت امور داخله ميگويد که از قتل يک تن در سرحد ولسوالى امام صاحب کندز توسط محافظان سرحدى تاجکستان، اطلاع دارند و هيئتى را جهت بررسى به محل رويداد اعزام کرده اند.
وى در مورد اينکه گويا اين نفر ميخواست مواد مخدر را به تاجکستان قاچاق کند؟ گفت که اين موضوع را نه رد و نه تاييد کرده مى توانند.
همچنان سخنگوى وزارت امورداخله درمورد اينکه قاچاقبرمذکور، خسربرۀ رييس ولسى جرگه ميباشد، هيچ گونه اظهار نظرنکرد.
پژواک باتلاش هاى پيهم، موفق به اخذ نظريكى ازمسوولان ومنابع محلى کندز پيرامون قضيه كشته شدن خسربره رئيس ولسى جرگه نشد.
اماشبکه (کندز نيوز) نوشته است که وزير امور داخله، احمدشاه خُسربره عبدالرووف ابراهيمى رييس ولسى جرگه را به حيث معاون حوزۀ امنيتى پوليس ولسوالى امام صاحب تعيين کرده بود.
به ادعاى منبع، اين افسر پوليس دوروز قبل، حين قاچاق مواد مخدر از ولسوالى امام صاحب وعبور از سرحد تاجکستان، توسط محافظان سرحدى آن کشور به قتل رسيده و جسدش به مقامات امنيتى کندز سپرده شده است.
کندز نيوز نوشته است که محافظان سرحدى تاجکستان علاوه بر ٢٥ کيلو مواد مخدر، تعدادى سلاح را نيز به دست آورده اند.
کندز، تخار وبدخشان با تاجکستان سرحد داشته و در چند سال اخير، تعدادى از افغان ها حين  قاچاق مواد مخدر وعبور ازدرياى آمو، توسط محافظان سرحدى تاجکستان با ضرب گلوله به قتل رسيده و شمار ديگر مجروح شده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.