68 hurt as Zabul PC office comes under suicide attack

تعقيب دوم- قلات (پژواک، ٤ جوزا ٩٤): مسوولان ميگويند که در حملۀ انتحارى بر تعمير شوراى ولايتى در شهر قلات مرکز ولايت زابل، ٦٨ تن به شمول چهار وکيل شورا جراحت برداشته اند.
اين حمله، حوالى ساعت ١١:١٥ قبل از ظهر امروز، در مقابل شوراى ولايتى صورت گرفت.
مسعود بختور معاون والى زابل، به آژانس خبرى پژواک گفت که مهاجم، موتر مازداى مملو از مواد انفجاريه را در مقابل شوراى ولايتى منفجر ساخته است.
وى افزودکه براساس معلومات اوليه، در اين رويداد شمارى از افراد جراحت برداشته که اکثر آنان را افراد ملکى و مامورين دولتى تشکيل ميدهند.
غلام جيلانى فراهى آمر امنيت قوماندانى امنيۀ زابل گفت که به اساس معلومات آنها، در اين حمله بيشتر از ٥٠ فرد ملکى، مامورين دولتى و پوليس زخم برداشته اند.
  اما زلمى رشتين رييس شفاخانۀ ملکى درشهر قلات، به پژواک گفت که تاکنون ٦٨ مجروح به شمول اطفال و زنان به شفاخانه آورده شده اند که وضعيت صحى اکثر مجروحين اطمينان بخش است.
وى افزود که در جمع اين مجروحين، دو وکيل زن و دو وکيل مرد شوراى ولايتى نيز شامل اند.
به گفتۀ موصوف، حالت صحى سه مجروح که قابل اطمينان نبود، به ولايت کندهار انتقال داده شده؛ اما حالت صحى مجروحين متباقى قابل اطمينان خوانده شده است.
زلمى رشتين گفت که در جمع مجروحين، ١٦ زن و شمارى از اطفال نيز شامل اند.
به گفتۀ وى، از اثر اين انفجار ضمن تعمير شوراى ولايتى؛ به رياست امور زنان، رياست شهرسازى، رياست معارف و شمار ديگرى از تعميرهاى دولتى نيز خساره وارد شده است.
عطاجان حقبيان رييس شوراى ولايتى زابل گفت که مهاجم، از قسمت شمال تعمير شورا موتر خود را با ديوار آن تصادم داد که براثر آن انفجار رُخ داد.
حقبيان افزود که وى و ساير اعضاى شوراى ولايتى ازاين انفجار، جان به سلامت بُرده؛ اما تعدادى از مامورين، مراجعين و محافظان زخم برداشته اند.
وى علاوه کرد که آنها در جريان اين انفجار، در صحن شوراى ولايتى بودند؛ اما خوشبختانه به وکلاى شورا اسيب نرسيده است.
به گفتۀ موصوف، دو سال قبل نيز از همين سمت، به وسيلۀ موتر بالاى شوراى ولايت حمله صورت گرفته بود.
  قارى يوسف احمدى سخنگوى طالبان، مسووليت اين حمله را به دوش گرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.