ولسوالى بغلان مرکزى تصفيه شد

پلخمرى(پژواک،٣جوزا٩٤): قوماندان قطعات خاص وزارت امور داخله، از تصفيۀ تمام ولسوالى بغلان مرکزى ولايت بغلان و وارد شدن تلفات سنگين برمخالفان مسلح خبر داد.
پاسوال اسدالله شيرزاد که با يک قطعۀ خاص وزارت داخله به بغلان مرکزى رفته است، ميگويد که آخرين نقطه دراين ولسوالى که شامل لرخابى و مُغل ها بوده، درعمليات نيروهاى امنيتى تصفيه گرديده است.
وى که قبل ازظهر امروز با خبرنگار آژانس خبرى پژواک در محل مناطق تصفيه شده، صحبت ميکرد، افزود که در عمليات سه هفته اخير، مجموعاً ٧٢ قريه در بغلان مرکزى تصفيه شده است.
قوماندان قطعات خاص وزارت امور داخله ادعا کرد که دراين مدت ٧٥ مخالف مسلح ازپادرآمده و٥٥ تن ديگر جراحت برداشته است.
به گفتۀ شيرزاد، صرف يک پوليس نظم عامه کشته شده و يک پوليس محلى مجروح گرديده است.
طالبان درمورد تصفيه بغلان مرکزى چيزى نگفته؛ اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى آنان در سايت انترنتى خود گفته است که دو حملۀ تعرضی دولت را در بغلان مرکزی عقب زده که براثر آن، سه عسکر کشته شده و بقيه فرار نموده اند.
قوماندان قطعات خاص وزارت امور داخله افزود که دو نفر ملکى، براثر فير سلاح ثقيل مخالفان مسلح در شهر قديم بغلان مرکزى نيز جان باخته اند.
اين درحالى است که مردم محل هفتۀ گذشته گفته بودند که درجريان درگيرى ها ١٠تن از افراد ملکى نيز جان باخته و ٢٨ تن ديگر جراحت برداشته و صدها خانواده به جاهاى مصوون رفته اند.
ارباب رحيم يکتن از بزرگان محل گفت که لرخابى، مُغل ها، ابوبکر و حسين خيل، ازقريه هايى بوده که طالبان در چند ماه اخير درآنجا فعاليت داشتند و موجوديت آنها در يکماه اخير بيشتر شده بود.
وى گفت: "طالبان در مساجد مى آمدند وعليه دولت تبليغ ميکردند و از مردم به زور غذا ميخواستند ومردم هم براى شان آب و غذا مى آوردند."
اين متنفذ علاوه نمود که حالا نياز است که دولت، امنيت کامل را در بغلان مرکزى تامين کند تا برگشت طالبان منتفى گردد.
اسدالله شهباز عضو شوراى ولايتى بغلان گفت که طالبان، ديگر توان مقاومت را نداشته و عقب نشينى نموده و فعلاً وضعيت امنيتى در بغلان مرکزى خوب است.
شهبازگفت: "اگر دولت ميخواهد که طالبان بار ديگر راه پيدا نکنند، يک هماهنگى بين مقامات امنيتى ولايات بغلان، سمنگان و کندز که با بغلان مرکزى سرحد دارد، پيدا شود."
به گفتۀ وى، زمانى که طالبان براثرعمليات نيروهاى امنيتى به يکى از اين ولايات عقب نشينى ميکنند، بايد توسط نيروهاى امنيتى همان ولايت سرکوب شوند و لانه هاى شان از بين برده شود تا بارديگر تهديد امنيتى نباشند.
اما قوماندان قطعات خاص وزارت داخله ميگويد که برنامه منظمى را براى تحکيم امنيت و حفظ ساحات تصفيه شده، روى دست دارند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.