یک رادیو خصوصی درکندز راه اندازی شد

کندز (پژواک، ۲۴ ثور۹۴): هشتمین رادیوخصوصی کندوز به جمع رسانه‌های این ولایت پیوست.
 نشرات این رادیو که بنام «کندز» مسمی شده است امروز به طور رسمی با حضور هیئتی از مجلس سنا روی موج ۸۹.6 اف‌ام آغاز شد.
ذبیح الله مجیدی صاحب امتیاز این رادیو گفت که این رسانه را با هزینه شخصی ایجاد کرده است و افزون بر مرکز شهر، ولسوالی‌های چهاردره، علی آباد، خان آباد، قلعه ذال وبخشهایی از ولایات تخار و بغلان را نیز تحت پوشش قرار داده است.
به گفته وی، این رادیو با ۱۰ کارمند رضا کار آغاز به کار کرده و برنامه‌های آن شامل اخبار و گزارش‌های محلی محلی، مسایل علمی، فرهنگی، آموزشی، حقوقی، صحی، ذوقی و اجتماعی می‌باشد.
مجیدی افزود که برنامه‌های این رسانه از ساعت ۶ صبح آغاز و تا ۱۱ شب دوام می‌یابد.
صاحب امتیاز رادیو کندز گفت که این رسانه به هدف بلند بردن سطح آگاهی جامعه، تفهیم و ترویج دموکراسی، حفظ و رعایت حقوق بشر، محو خشونت علیه زنان واطفال، تشویق و ترغیب مردم به سواد آموزی، مسائل اجتماعی، حق آزادی بیان واندیشه، تقویت زیربناهای اخلاقی وفرهنگی و حق مردم در مسائل حیاتی کشور راه اندازی شده است.
زلمی زابلی رئیس کمیسیون سمع شکایات مشرانوجرگه که در این مراسم حضور یافته بود از دست اندرکاران این رسانه تازه بنیاد خواست تا واقعیت های موجود در جامعه را بصورت درست بازتاب دهند.
وی در عی حال گفت که دولت به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ موظف است تا در راستای تقویت رسانه‌ها کار کند و اجازه ندهد که رسانه‌ها از فعالیت باز بمانند.
رحمت الله همنوا نماینده کمیته مصونیت خبرنگاران درحوزه شمال شرق نیز گفت که در حال حاضر کمک‌های نهادهای بین المللی به رسانه‌ها کاهش یافته است و رسانه‌ها با مشکلات زیاد مالی مواجه هستند.
وی از حکومت خواست که با توجه به این شرایط از رسانه‌ها حمایت کند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.