نمايندۀ شاه سعودى با سرپرست ولايت بلخ ديدار کرد

مزارشريف (پژواک، ١٦حمل٩٤): هيئتى به رهبرى نماينده ويژۀ شاه عربستان سعودى، با عطا محمد نور سرپرست والى بلخ ملاقات کرده است.
منير فرهاد سخنگوى والى بلخ، به تاريخ(١٦حمل) به آژانس خبرى پژواک گفت که اين ملاقات، قبل از ظهر ديروز در شهر مزار شريف صورت گرفت.
منبع افزوده است که استاد خالد نمايندۀ ويژه شاه سعودى و شيخ سعود الطنين مشاور وزارت کار آن کشور، با عطا محمد نور سرپرست ولايت بلخ و رييس اجرايى جمعيت اسلامى ديدار کرده است.
فرهاد گفت که در اين ملاقات، حسام الدين معين وزارت کار  و امور اجتماعى افغانستان، نمايندۀ مردم بلخ در شوراى ملى و تعدادى از مقامات محلى اشتراک داشتند.
سخنگوى والى افزود که هدف سفر هيئت عربستان سعودى به ولايت بلخ، فراهم کردن زمنيۀ کارى براى برخى باشندگان ولايت بلخ در عربستان سعودى بود و گفت که آنها اين کار را به خواست اشرف غنى رييس جمهور افغانستان و به اساس پيشنهاد وزارت کار و امور اجتماعى انجام ميدهد.
حسام الدين معين وزارت کار و امور اجتماعى افغانستان، از سرپرست ولايت بلخ خواست که در بخش  پيدا کردن و فرستادن کارگران به سعودى همکارى نمايد.
والى سرپرست بلخ، از هيئت سعودى تشکر نمود و گفت که  ٦٠ درصد باشندگان افغانستان، قوۀ کار است و افزود که فرستادن کارگران به سعودى، کمک به اقتصاد افغانستان است.
 اين درحالى است که افغانستان، حمايت خود را از حملۀ سعودى بر يمن اعلام کرده؛ اما اين اقدام رياست جمهورى با مخالفت رياست اجراييه حکومت وحدت ملى مواجه شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.