در مخالفت به کارکرد قوماندان امنیۀ بغلان تظاهرات صورت گرفت

پلخمری (پژواک، ١٥حمل٩٤): صدها باشندۀ ولايت بغلان، در اعتراض به آنچه که کارکرد نامناسب قوماندان امنيۀ آن ولايت خواندند، دست به تظاهرات زده شاهراه پلخمری- مزار را حدود دو ساعت بستند.
تظاهرکننده ها که تعداد شان به بیش از ٣٠٠ تن می رسید، امین الله امرخیل قوماندان آن ولايت را شخص بی کفایت، ناتوان و عصبی خواندند.
اين تعداد افراد که شعار"مرگ به امرخیل" را سر می دادند، از ساعت ١١ صبح الی یک بعد از ظهر شاهراه را به روی ترافیک مسدود نمودند.
همچنان تظاهرکننده ها فاصله حدود یک کیلومتر از دو سرکۀ شهر پلخمری الی دیوار معدن، راهپیمایی نمودند.
اسدالله شهباز، علم جان مجاهد، شمس الحق بارکزی، محمد ظریف ظریف و محبوب الله غفاری اعضای شورای ولایتی بغلان نيزشامل تظاهرکننده ها بودند .
اسدالله شهبار عضو شورای ولایتی بغلان، قوماندان امنيه آن ولايت را يک بیمار روانی خواند و افزود که  جنرال امرخيل در یک ماه، یک منسوب پولیس را چندین بار تغيیر وتبدیل می کند.
 وى افزود که قوماندان امنیه، در تامین امنیت وحفظ ونگهداری پایگاه های امنیتی بغلان مرکزی، هيچ توجه نکرده و این پایگاه ها با گذشت زمان تخریب شده است.
ملاجان یک تن از تظاهرکنندگان به آژانس خبری پژواک گفت: "قوماندان امنیه یک آدم خودخواه و ماجراجو است؛ او می خواهد که در بین مردم ولایت بغلان نفاق بیندازد."
تظاهرکننده ها ازحکومت خواستند تا قوماندان امنیۀ آن ولایت را هرچه زودتر تبديل و شخص دیگرى را به عوض اومقرر نمايد.
درعين حال امین الله امرخیل قوماندان امنیه بغلان، تظاهرات را حق مردم دانسته افزود که چهارعضو شورای ولایتی آن ولايت، يکتعداد باشنده هاى اين ولايت را به زور مجبورساخته اند تا دست به تظاهرات  بزنند.
موصوف ادعا کرد که برخی اعضای شورای ولایتی آن ولايت، در کار پولیس دخالت ميکنند و در چندین مورد قانون شکنی متهم می باشند.
او گفت: "وکیل علم جان، چندین دکان مردم را در چشمۀ شیر به زور گرفته و صاحب دکان را فراری کرده است، که همین اکنون حکم گرفتاری وی در قوماندانی می باشد."
وی خاطرنشان کرد که چند روز قبل به اثر شکایت شماری از باشندگان بغلان، عبیدالله یک تن از قوماندانان پولیس محلی را خلع سلاح نموده اند؛ اما اعضای شورای ولایتی این قوماندان را دوباره مسلح کرده است.
بر بنیاد معلومات قوماندان امنیه بغلان، سه تن از اعضای شورای اين ولايت، در چندین موارد نزدپولیس متهم به قانون شکنی می باشند و هر وقتی که پولیس اقدام به تطبیق قانون می کند، افراد یادشده از احساسات مردم سوء استفاده کرده دست به چنین حرکات میزنند.
اما داکتر صفدر محسنی رییس شورای ولایتی بغلان گفت که امین الله امرخیل، یک پولیس آگاه و توانمند است و از زمان ماموریتش، امنیت را به صورت درست تامین نموده وفعلاً امنیت ولايت بغلان نسبت به یک سال قبل بهترشده است.
او افزود که یک سال قبل، مردم به راحتی به ولسوالی دهنه غوری رفته نمی توانستد؛ اما امروز این امکان میسر است.
به گفتۀ محسنی، مردم و شورای ولایتی، از کارکرد قوماندان امنیه راضی و خوش می باشند و شورای ولایتی، از قوماندان امنیه حمایت کامل میکند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.