IS men in Logar set shrine on fire

پل علم (پژواک، ٢ حوت ٩٣): مقامات ولایت لوگر می گویند، که برخی از افراد مسلح که خود را اعضای گروه داعش معرفی می کنند، در ولسوالی چرخ زیارت ها را به آتش کشیده و به طور خود سرانه داخل منازل برخی از اهالی آن ولسوالی شده و تلویزیون های آنها را شکستانده اند.
 خلیل الله کمال ولسوال چرخ می گوید، که این حادثه شب گذشته در منطقه پنگرام آن ولسوالی رخ داده است.
 کمال می گوید، که افراد مسلح داعش زیارت خواجه علی را آتش زده و به زور داخل منازل برخی از اهالی آن ولسوالی شده که آنتن تلویزیون بالای خانه ها  نصب بود.
 به گفته ولسوال، این افراد مسلح تلویزیون ها و وسایل مربوط آن را شکستانده اند و آنها را تهدید نموده اند که بعد از این از همچو وسایل کار نگیرند و به هم به زیارتگاه ها بروند.
 کمال می گوید، که زیارت خواجه علی از زمانه ها قدیم در آن ولسوالی موجود بود، که مردم به آن بسیار احترام داشته و همیشه مردم برای دعا به آنجا می رفتند.
وی به آتش کشیدن زیارتگاه ها را توهین به مقدسات مردم دانسته گفت، که این کار مردم را به شور آورده است.
 به اساس گفته های ولسوال، افراد مسلح داعش چندی قبل در آن ولسوالی بنام امارتی یک شخص را رهبر خود اعلان نمودند، از مردم و طالبان محلی خواستند که از گروه داعش و ابوبکر البغدادی بیعت کنند.
 او گفت، احتمال خطر زیاد شدن فعالیت های آن گروه را با مقام ولایت لوگر شریک ساخته است تا در این مورد اقدامات جدی نمایند.
 ولسوال می گوید، که اگر خطر این بالقوه جدی گرفته نشود، امکان آن می رود امنیت آن ولسوالی به خطر مواجه شود.
به همین گونه مردم ولسوالی چرخ به آتش کشیدن زیارتگاه ها را از سوی داعش تائید نموده اند.
 حبیب الله یک تن از بزرگان قومی منطقه پنگرام ولسوالی چرخ به پژواک گفت، که فعالیت داعش در آن منطقه مردم را نگران ساخته است.
 وی گفت:" اگر امروز این گروه زیارت را به آتش کشیدند و تلویزیون ها را شکستند، فردا مردم را می کشند و این مسوولیت دولت است تا جلو فعالیت آن آنها را بگیرد."
 پژواک این موضوع را با دین محمد درویش سخنگوی والی لوگر شریک ساخت، وی به آتش کشیدن زیارت ها را تائید نموده اما وی از این که این کار را کی انجام داده در این باره نخواست چیزی بگوید.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.