د خلکو ملاتړ د ملي ځواکونو روحيه لوړوي

کندز (پژواک،۲۲ دلو۹۳): نهادهاى مختلف در ولايت کندز با حمايت از نيروهاى امنيتى، ميگويند که حمایت مردم سبب نیرومند شدن نیروهای امنیتی شده و آنها را در مقابل مخالفان مسلح قوت می بخشند.
در محفلى که با شرکت شماری از مسوولان دولتی، اعضاى نهادهاى مدنى و شوراى ولايتى و مردمى به شمول زنان برگزار شد، از فداکارى نيروهاى امنيتى  تقدير به عمل آمد.
آنان که لباس نیروهای امنیتی را به تن داشتند، گفتند که اين يک حرکت نمادين، بخاطر دفاع از نيروهاى امنيتى افغان و گرفتن مسووليت هاى امنيتى از نيروهاى خارجى است.
ماموريت نظامى ١٣ سالۀ آيساف به رهبرى ناتو در پايان سال ٢٠١٤ ميلادى پايان يافته و ماموريت همکارى، مشوره و آموزش آنها براى نيروهاى افغان آغاز گرديده است.
نيروهاى امنيتى ملى کشور، با آغاز سال ٢٠١٥ تمام مسووليت امنيتى را مستقلانه به دوش گرفته اند.
محمديوسف ايوبی ریيس شورای ولایتی کندز که لباس اردوی ملی به تن نموده بود، گفت که حمایت مردم و دولت سبب نیرومند شدن نیروهای امنیتی شده و آنها را در مقابل مخالفان مسلح قوت می بخشند و روحيۀ شانرا بلند مى برد.
وی به سربازان اطمينان داد ه درصورت نياز، تمامی مردم کندز در کنار آنها خواهند ایستاد و نخواهند گذاشت كه مخالفان مسلح، آرامش مردم برهم بزنند.
اين درحالى است که ديروز پنج مهاجم مسلح که ميخواستند داخل قوماندانى امنيۀ کندز شوند، چهار تن آنان توسط نيروهاى امنيتى از پا درآمدند و يکتن ديگر که واسکت انتحارى خود را منفجر ساخت، باعث کشته شدن يک پوليس و جراحت دو پوليس و يک مُلکى گرديد.
محمدعمرصافی والی کندز، در مراسم  حمايت از نيروهاى امنيتى که درمقرلوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین دراين ولايت برگزار شد، به حمله تهاجمی ديروز اشاره نموده، گفت: "بعدازآنکه ماعملیات تصفیوی رادر ولسوالی دشت ارچی راه اندازی کردیم، طالبان باتاکتیک دیگر خواستند که مسير مارا عوض كنند و از عمليات روگردان شويم."
اما وى علاوه کردکه امسال قبل ازآنکه درختان سبز شود و طالبان بارديگر دست به فعاليت های تخریبی بزنند، درنابودی لانه های آنهااقدام خواهند کرد.
صافى گفت که مسوولان ومردم كندز كه امروزلباس نیروهای امنیتی شانرا برتن کرده اند، آماده هستند که درسنگرهای داغ، دوشادوش این نیروها علیه مخالفان مسلح مبارزه کنند.
والى کندز، مورال نیروهای ملى امنیتی را عالی دانسته، افزود که به زودی وزارت دفاع، هلیکوپترهارا نیز برای مقابله بامخالفان مسلح در اختيار اين نيروها قرار خواهد داد.
کمبود وسايل و تجهيزات بخصوص نيروى هوايى، از نيازمندى هاى جدى نيروهاى امنيتى در کشور بوده که همواره آنان خواستار رسيدگى به اين مشکل گرديده اند.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی طی تماس تیلیفونی، از مسوولان ادارات دولتی کندز که با دایر نمودن چنین برنامه هايى از نیروهای امنیتی حمایت نموده اند؛ از فداکاری تمام نیروهای امنیتی اين ولایت اظهار سپاس کرد و گفت: "نيروهاى امنيتى برای تامین امنیت کشور، در مقابل دشمنان فداکاری نموده و برای آنها مجال نمی دهند تا آرامش مردم را برهم بزنند."

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.