12 Kunduz police officers detained on various charges

کندز(پژواک،۱۸ دلو۹۳): والی کندز میگوید که ۱۲ منسوب پولیس به ظن همکاری با مخالفان مسلح و آدم ربايان بازداشت شده و٢٠ تن  ديگر که مظنون پنداشته مى شوند نيز دستگير خواهند شد.
محمدعمرصافی والی کندز ميگويد که به دنبال افزایش گراف اختطاف ها درین ولایت، مسوولان محلی دست به کارشده و از هر راه ممکن تلاش میکنند تاعوامل آنرا دريابند و عاملان آنرا به پنجۀ قانون بسپارند.
وی به آژانس خبری پژواک گفت که در وقت واليان  قبلی کندز، هرگونه افراد واشخاص براساس روابط در صفوف پوليس توظيف گرديده بود که اکنون مشکل ايجاد کرده است.
صافى افزود که بر همين اساس، امردستگیری ۳۲ تن ازمنسوبین پولیس راصادرکرده و تابه حال ۱۲ تن آنان به شمول یک ساتنمن که وظیفه نگهداری مقام ولایت رابرعهده داشت، بازداشت گرديده و متباقى نيز دستگير خواهند شد.
والى کندز علاوه کرد: "مخالفان مسلح درصفوف پولیس نفوذ کرده و ما تلاش میکنيم که هرچه زودتراین صفوف را تصفيه کنيم."
این درحالى است که چندی پیش، والی کندز در پيوند به اختطاف یک صراف، مدیرعمومی مبارزه باجرایم جنایی، آمرحوزه سوم امنیتی پولیس، آمرشهری امنیت ملی وآمرحوزه سوم امنیت ملی را براساس غفلت وظیفوی ازوظایف برکنار وآنهارا به نهادهای عدلی وقضایی معرفی نمود.
سیدجهانگیر کرامت آمرامنیت قوماندانی امنیه کندز نیز دست داشتن شماری از پولیس را در ناامنی، فساد، وهمکاری بامخالفان مسلح و اختطافگران رد نمیکند؛ اما میگوید که تلاش ها  به هدف  تصفيۀ صفوف پولیس آغازشده است.
وی گفت که هفته گذشته دوازده مامورپولیس، به این اتهام بازداشت گرديده ومتباقی پوليس که به دست داشتن با مخالفان مسلح و آدم ربايى مظنون اند نيز دستگير خواهند شد.
کرامت افزود: "در صورتى که هرسرباز و یا افسرپولیس درناامنی دست داشته باشند، آنهارابه پنجه قانون خواهيم سپرد."
پروسه دستگیری این افراد، درحالی آغازشده است که در سال جارى ۱۴۲ مورد اختطاف درکندزصورت گرفته که بعضی از افراد اختطاف شده، در بدل پول وبرخی دیگر، بامیانجیگری متنفذین و بزرگان، ازقید آدم ربایان آزاد گرديده و اما يک تاجر توسط آدم ربايان کشته شده است.
درواکنش به افزایش اختطاف ها وناامنی هادرکندز، هفته گذشته صدهاتن از شهروندان این ولایت به جاده ها ریختند و ازمسوولان محلی خواستار توقف اختطافها وناامنی ها گردیدند.
بعداز آن، مسوولان امنيتى دست به کار شده و دو گروه اختطافگر را که به تازگی دوطفل خُردسال را ازمربوطات این ولایت اختطاف کرده بودند، دستگير نموده و اطفال را به خانواده هاى شان سپردند.

 

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.