ده ها دکاندار در هرات دست به اعتصاب کاری زدند

هرات (پژواک، ٧ دلو٩٣): ده ها تن از دکانداران در شهر هرات؛ در اعتراض به آنچه برخورد ناپسند پوليس درآن ولايت می خوانند، دست به اعتصاب کارى زدند.
اين دکانداران میگویند که پولیس هرات برخورد خوب نداشته، برخى اوقات آنها را لت و کوب کرده و اموال دکان شان را خساره مند مى سازد.
شریف احمد یک تن از معترضين که درجادۀ بهزاد شهرهرات دکان دارد گفت: "پولیس حوزۀ دوم شهر هرات، زیر شعارانسجام شهری، اکثراوقات دکانداران را آزار و اذیت ميکند و حتى لت و کوب کرده است."
وی افزود که به نشانۀ اعتراض، از برخورد نادرست پوليس دراين شهر ناگزيزشدند که دست به اعتصاب کارى بزنند.
طارق اسحاق زاده یکتن دیگر از دکانداران معترض؛ از مقامات امنیتی آن ولايت خواست که به اين مشکل آنها رسيدگى شود.
اوگفت: "اگر این وضعيت ادامه یابد، اعتراضات خود را گسترده ترساخته وبه اعتصاب خود ادامه ميدهيم."
احمد فراهی که در جادۀ بهزاد مغازۀ فروش موادغذایی دارد، به پژواک گفت پولیس اکثر اوقات    بخاطراينکه دکانداران مجبورشوند به آنها پول بدهند، با کارد تایرهای موترهای آنها را پاره کرده  وپليت هاى موتر را با خود ميبرند.
وی افزود مشتری هايی که سوار به بایسکل برای خرید به دکانها می آیند، پولیس  بایسکل های آنانرا پنچر نموده و درصورت عدم پرداخت پول، آنها را لت وکوب میکند.
اما سمونوال عبدالرووف احمدی سخنگوی پولیس قوماندانی امنیه هرات، به پژواک گفت که هدف از اقدامات اخیر پولیس، انسجام شهری و برقراری نظم در شهرهرات می باشد.    
 وی اعتراض و اعتصاب  این دکانداران زير نام برخورد نامناسب پوليس را، يک حرکت سازماندهى شده  ازسوى افرادى عنوان کرد که خطا کارميباشند.
با آنهم سخنگوى پوليس قوماندانى امنيه هرات، با ذکراينکه دراين مورد تحقيقات صورت خواهد گرفت، افزود هيچ منسوب پوليس اجازه  ندارد که به نام اين و آن، از دکانداران و يا شهروندان عادى اين ولايت  پول اخذ کند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.