"کمبود افراد شایسته و جهادی در کابینۀ پیشنهادی مایۀ نگرانی است"

هرات (پژواک، ۲٧ جدی۹۳): محمد اسماعیل از چهره‌های جهادی می ‌گوید که حضور کمرنگ مجاهدین و معرفی افرادی با گرایش چپی و کمونیستی به جای آنان در کابینۀ پیشنهادی، مایه نگرانی است.

اسماعیل خان وزیر سابق انرژی و آب و از چهره‌های جهادی حوزۀ غرب، این موضوع را بتاريخ ٢٧ جدى، در یک نشست خبری در هرات بیان کرد.

وی گفت: "عدم حضور افراد شایسته در کابینه به ویژه افراد جهادی، مایه نگرانی است و به جای مجاهدین، بیشتر پست‌های کلیدی به افراد چپی و کمونیست‌ها داده شده است."

به گفته اسماعيل خان، حکومت وحدت ملی باید از افرادی مانند استاد سیاف، بسم الله خان، قانونی که شایستگی دارند، به عنوان اعضای کابینه معرفی می‌کرد.

بر پایه معلومات وی، ۲۵ درصد کل آرای افغانستان، از ولایات حوزه غرب بوده؛ اما این آراء نادیده گرفته شده و حضور افراد نخبه این حوزه، در کابینه کمرنگ است.

موصوف افزود: "درحالیکه مجاهدین، جان خود را بخاطر این کشور از دست داده‌اند؛ اما حضور آنان در کابینه نادیده گرفته شده است."

این چهره جهادی، از جامعه جهانی خواست تا از حکومتی پشتيبانی کنند که به گفته وی، فراگیر باشد و توانسته باشد قناعت تمام اقشار مردم را بر آورده کند.

وزیر سابق انرژی و آب، در عین حال تاکید کرد که هدفش از این سخنان، آوردن امنیت و صلح و ثبات می‌باشد و نه به دست آوردن چوکی وزارت.

قرار است ٢٥ عضو جدید کابینه و دو فرد پیشنهادی برای ریاست های امنیت ملی و بانک مرکزی، تا سه روز دیگر برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی شوند.

نامبرده، بار دیگر بر اظهارات هفته گذشته خود که از آغاز جنگ شدید تا دوماه دیگر در افغانستان خبر داده بود، تاکید کرد و گفت که در بهار سال آینده، جنگی تازه از سوی گروه‌های تازه ظهور کرده در افغانستان به ویژه داعش، شروع خواهد شد.

وی به ویژه از حضور گروه داعش در منطقه زیرکوه ولسوالی شیندند هرات و ولسوالی خاک سفید فراه نام برد و گفت که تحرکات این گروه بسیار خطرناک است؛ موضوعی که به گفتۀ محمد اسماعیل، از سوی مسوولان امنیتی حوزه غرب نیز تایید شده است.

سه روز قبل، جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قل اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات گفته بود که گزارش‌هایی از حضور داعش در فراه در دست دارند و نیروهای امنیتی، در حال بررسی این گزارش‌ها هستند.

اسماعیل خان در پایان این نشست خبری، خاطرنشان کرد که وضعت امنیتی در کشور، رو به وخامت است و حکومت فعلی افغانستان، توان مقابله با این گروه‌ها را ندارد.

با وصف این، این قوماندان سابق جهادی تصریح نمود که برای برطرف شدن این چالش‌ها، لازم است تا مردم با حکومت بیشتر همکاری کنند

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.