Dostum in Jawzjan to assess law, order

شبرغان(پژواک، ٨جدى٩٣): جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول رياست جمهورى، به هدف بررسى مشکلات امنيتى و ديدار با مسوولان و متنفذين محلى، به ولسوالى هاى درزآب و قوش تپۀ ولايت جوزجان سفر نمود.

انجنير عبدالرحمن محمودى معاون سرپرست والى جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که جنرال دوستم، شب گذشته به اين دو ولسوالى سفر نموده و وى در مورد سفرش معلومات دقيق ندارد.

اما کينجه کارگر رييس شوراى ولايتى جنبش ملى اسلامى در جوزجان گفت که جنرال دوستم، با مقامات و متنفذين محلى در مورد مشکلات مردم و تامين امنيت ديدار و گفتگو ميکند.

وى افزود که اين دو ولسوالى، ناامن بوده و مردم نسبت به فعاليت مخالفان مسلح نگران اند و در صورت لزوم عليه مخالفان، عمليات نظامى به راه انداخته خواهد شد.

محمدعيسى يکتن از باشندگان ولسوالى درزآب گفت که معاون اول رياست جمهورى، شب گذشته از طريق ولسوالى قوش تپه وارد درزآب گرديده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به گفتۀ وى، صدها مخالف مسلح در ولسوالى خانقاه در سرحد با درزآب تجمع نموده بودند؛ اما زمانى که ازسفر جنرال دوستم اطلاع يافتند، پا به فرار گذاشتند.

اين باشنده گفت: "طالبان مسلح مردم را اذيت ميکنند وعشر وذکات ميگيرند، ما ازدولت ميخواهيم که عليه آنها عمليات کند."

طالبان تاکنون دراين موردچيزى نگفته اند؛ اما ذبيح الله مجاهدسخنگوى آنها گفته است که چهارسرباز مربوط به جنرال دوستم به نام هاى سردارمحمد، عبدالوهاب، نجيب الله و محمد، در جوزجان به طالبان پيوسته اند.

وى محل دقيق پيوستن را مشخص نکرده و آنان را باشندگان ولسوالى خواجه دوکوه معرفى نموده است.

اماسمونوال عبدالمنان رووفى آمر اوپراسيون قوماندانى امنيۀ جوزجان، اين گفته را رد نموده گفت که شب گذشته، دوماينگذار به اثر انفجار ماين شان در قريۀ خوازگان ولسوالى درزآب، جان باخته اند.

رووفى علاوه کرد که اين ماينگذارى، در يک قريۀ دوردست صورت گرفته و با سفر جنرال دوستم پيوندى ندارد.

گفتنى است که جنرال دوستم رهبرسابق جنبش ملى اسلامى و باشندۀ ولسوالى خواجه دوکوه ولايت جوزجان است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.