رييس شوراى ولايتى بغلان بدون رقيب انتخاب شد

پلخمری (پژواک،٢٤ قوس ٩٣): رييس شوراى ولايتى بغلان، بعد از اختلافات و بيش از يکماه از سپرى شدن زمان حلف وفادارى انتخاب گرديد؛ اما کميسيون ساحوى انتخابات، انتخاب رييس را کار نادرست ميداند.

پانزده عضو شوراى ولايتى که ١١تن آنها را چهره هاى جديد تشکيل ميدهند، به تاريخ١٧ عقرب حلف وفادارى يادکردند؛ اما باوجود جلسات پيهم به علت غيابت نصفى از اعضا، نتوانستند هيئت ادارى را انتخاب کنند.

بالاخره دو هفته قبل، فيروزالدين ايماق به حيث معاون وسميع الدين ناظر به حيث منشى شورا انتخاب شد و رييس شورا به علت اختلافات در بين شان انتخاب نگرديد.

معاون شوراى ولايتى بغلان گفت که امروز تنها صفدرمحسنى خودرا نامزد نمود وتمامى ٩ عضو حاضر به وى راى دادند و به حيث رييس شورا انتخاب گرديد.

ايماق علاوه کرد که اعضاى غيرحاضر، باوجودى که مکرراً به آنها اطلاع شفاهى و کتبى داده شده بود، حاضر نشدند تا در انتخاب رييس شورا شرکت کنند.

وى افزود: "ما بخاطرى که شورا از حالت بُن بست برايد و به مشکلات مردم رسيدگى شود، تصميم به اين کار گرفتيم."

معاون شوراى ولايتى گفت که درانتخابات امروز، محمد ظريف ظريف که در دور اول انتخابات هيئت ادارى، به رياست شورا نامزد بود و مسوول ساحوى کميسيون انتخابات، حضور نداشتند.

اما امان الله حبيبى رييس ساحوى کميسيون انتخابات بغلان ميگويد که راى گيرى بخاطر انتخاب رييس شوراى ولايتى بدون حضور داشت نامزد دومى، خلاف ورزى از اصول انتخاباتى است.

وى به پژواک گفت که صفدرمحسنى در دور اول انتخابات هيئت ادارى شوراى ولايتى، بخاطرى که يک راى باطل بود و هردو نامزدهفت، هفت راى بردند، انتخابات به دور دوم رفت و بايد دور دوم در موجوديت هردو نامزد برگزار ميشدکه چنين نشده است.

حبيبى افزود که محسنى گفته است که به علت مريضى، به شوراى ولايتى حاضر شده نتوانسته و هفتۀ آينده حاضر ميشود و شمارى از اعضاى شورا انتخابات را به شکل نادرست داير نمودند.

اما اعضاى حاضر در شورا ميگويند که مريضى يک بهانه است، حدوديک و نيم ماه ازاعلام نتايج انتخابات شوراى ولايتى ميگذرد؛ اما محسنى و برخى اعضاى ديگر، حاضر نشدند که رييس شورا انتخاب گردد تا آنکه امروز مجبور شدند که به اين مشکل خاتمه بدهند.

اين درحالى است که مردم همواره شکايت داشتند که آنها به نامزدان مورد نظر خود اعتماد کرده و راى دادند، ولى هنوزهم آنها مصروف زدوبندها بوده و تا حال نتوانسته اند تمامى هيئت ادارى را انتخاب کنند.

ماه گذشته نامزدان معترض شوراى ولايتى وطرفداران آنها مظاهره کرده و شاهراه کابل- شمال را درشهر پلخمرى براى سه ساعت به روى ترافيک بستند و سپس به دروازۀ کميسيون انتخابات قفل انداختند.

آنها کميسيون هاى انتخاباتى را به تقلب و بى کفايتى متهم نموده و ادعا ميکردند که اکثر اعضاى جديد شوراى ولايتى، با پول و تقلب پيروز شده اند و نبايد که مراسم تحليف شورا انجام شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.