شورای ولايتی كندز خواهان رهايی كارمندان تصدی شيرخان بندر شد

كندز (پژواک، ۱۲ قوس ۹۳): با آنكه بيش از یک هفته از گروگان گيری ۱۶ كارمند تصدی شيرخان بندر ولايت كندز از سوی گروه طالبان ميگذرد؛ اما هنوزهم از سرنوشت آنان هيچگونه اطلاعی در دست نيست.

اين كارمندان يك هفته پيش، هنگاميكه از وظيفه به منازل شان به شهر كندز برميگشتند، در مسير راه در منطقه چهارسركه ولسوالی دشت ارچی، موتر حامل كاستر شان از سوی گروه طالبان توقف داده شده و تمامی آنان را با خود برده اند.

مسوولان امنيتی كندز ميگويند كه گروه طالبان، اين افراد را از ولسوالی دشت ارچی اين ولايت اختطاف نموده و تلاش ها برای نجات آنان از طريق ميانجيگيری متنفذين قومی جريان دارد.

محمد يوسف ايوبی رئيس شورای ولايتی كندز، به آژانس خبری پژواک گفت باآنكه بيش از يك هفته از اختطاف اين كارمندان به دست گروه طالبان ميگذرد؛ اما تا حال هيچگونه پيشرفتی در خصوص آزادسازی آنان از چنگ طالبان صورت نگرفته است.

وی افزود: «هر روز خانواده های آنها به شورای ولايتی مراجعه ميكنند و از بی سرنوشتی خانواده های شان سخن ميگويند؛ ما هم ناگزير هستيم دروازه ولايت و قوماندانی را دق الباب كنيم.»

ايوبی گفت كه مقام ولايت و نهادهای امنيتی، به آنها اطمينان داده اند كه از طريق بزرگان قوم و محاسن سفيدان، گفتگو با طالبان را آغاز كرده اند.

اما وی گفت كه اين گفتگوها نهايت بطی بوده و تاكنون هيچگونه نتيجه مثبتی در قبال ندارد.

كريمه صادقی عضو شورای ولايتی كندز گفت قرار معلوم، اين كارمندان در مرز ميان تخار و كندز در ولسوالی خواجه غار نگهداری ميشوند.

وی افزود كه شورای ولايتی، از مسوولين ولايتی تخار نيز در زمينه كمک خواسته تا از طريق بزرگان و محاسن سفيدان دو ولايت، با گروه طالبان مذاكره كنند.

اما او مسوولين محلی كندز را به بی توجهی درين زمينه متهم كرده گفت كه در طی يك هفته، هيچگونه پيشرفتی در زمينه رهايی آنان صورت نگرفته است.

وی از طالبان خواست تااين افراد را رها سازند.

از سوی ديگر، مسوولين امنيتی ولايت كندز ميگويند كه طالبان مسلح، اين كارمندان را به ولسوالی دشت ارچی اختطاف كرده اند و در هر ساعت، محل نگهداری آنانرا تغیير ميدهند.

سيد سرور حسينی مسوول مطبوعات قوماندانی امنيه كندز گفت كه هم اكنون گفتگوها ميان متنفذين محل و طالبان، در زمينه رهايی آنان جريان دارد؛ اما تا حال به كدام موافقه ای درين زمينه نرسيده اند.

وی افزود كه طالبان در بدل رهايی اين افراد، خواستار رهايی برخی افراد مهم شان كه درين ولايت بازداشت شده اند، گرديدند و آنان اين موضوع را با مقامات مركزی در ميان گذاشته اند؛ اما تا به حال پاسخی دريافت نكرده اند.

شاهراه شيرخان بندر- كندز، يكی از شاهراه های مهم و ترانزيتی در زون شمالشرق محسوب ميشود كه روزانه صدها واسطه نقليه، درين مسير عبور و مرور ميكنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.