مراسم جنازه و خاکسپارى قربانيان رويداد پکتيکا انجام شد

شرنه (پژواک، ٣ قوس ٩٣): مراسم جنازه و خاکسپارى قربانيان رويداد ولسوالى يحيى خيل ولايت پکتيکا، با شرکت رييس اجرايى و شمارى از وزيران سرپرست و اعضاى ولسى جرگه انجام شد.

بر اثر حملۀ انتحارى عصر دوم قوس در مسابقات واليبال در ولسوالى يحيى خيل٦٢ تن کشته شده و بیش از ٨٤ تن ديگر جراحت برداشته است که اکثر آنان، افراد ملکى و اطفال بودند.

مراسم جنازه و خاکسپارى کشته شدگان در يکجا، عصر امروز با شرکت خانواده ها و اقارب آنان، داکتر عبدالله رييس اجرايى حکومت و وزيران سرپرست سرحدات و قبايل، صحت عامه، مخابرات، معينان وزارت هاى دفاع و داخله و وکلاى منتخب مردم پکتيکا در ولسى جرگه، در ولسوالى يحيى خيل انجام گرديد.

داکتر عبدالله با ابراز غمشريکى اطمينان داد که حکومت، مجروحين را تحت پوشش کمکهاى صحى قرار ميدهد و با بازماندگان کشته شدگان، از هيچ نوع مساعدتى دريغ نخواهد کرد.

رييس اجرايى حکومت، اين حملۀ انتحارى را کار طالبان مسلح خوانده و آنرا به شدت محکوم نمود.

وى صبح امروز در اجلاس وزيران در کابل، رويداد مرگبار پکتيکا را جنايت نابخشودنى وعمل خلاف ارزشهاى انسانى و اسلامى خوانده، از نهادهاى امنيتى خواست تا در مورد تحقيقات جدى نمايند.

رياست عمومى امنيت ملى گفته است که اين حمله، توسط گروه حقانى صورت گرفته است.

تا حال کسى مسووليت اين حمله را به دوش نگرفته است.

همچنان داکتر ثريا دليل سرپرست وزارت صحت عامه، يک و نيم تُن ادويه را به شفاخانۀ پکتيکا کمک نموده و وعدۀ کمکهاى بيشتر در بخش صحت اين ولايت را داد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.