Herat PC elects chief amid protest outside

هرات (پژواک، ٢٥ عقرب٩٣): شماری از هواداران نامزدان حذف شدۀ شورای ولایتی هرات، در مقابل دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات هواداران نامزدان شورای ولایتی هرات، زمانی راه اندازی شده که در کمیسیون ولایتی، میان ١٩ نامزد راه یافته، انتخابات براى گزينش رییس, معاون ومنشی برگزار شده بود.

همزمان با برگزاری انتخابات اعضای جدید شورای ولایتی هرات، ده ها تن از هواداران نامزدان حدف شده شورای ولایتی، در مقابل دروازه این کمیسیون تجمع اعتراضی کرده و هشدار دادند تا زمانی که حق به حقدار نرسد، آنان دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

هواداران خشمگین که سنگ و چوب دردست داشتند و در مقابل دروازه ورودی کمیسیون ولایتی انتخابات صف کشیده بودند، هشدار داده اند که به نامزدان متقلب، اجازه ورود به شورای ولایتی را نخواهند داد.

آنان با سردادن شعارهای مرگ بر افراد متقلب، مرگ بر فاسدین و کمیسیون انتخابات، ما عدالت میخواهیم انتظار خروج نامزدان را میکشیدند.

عزت الله یک تن از هواداران نامزدان معترض؛ کمیسيون های انتخابات و شکایات انتخاباتی را متهم به فساد نموده و به پژواک گفت: "تا زمانیکه به خواسته های ما رسیدگی نشود، از مقابل کمیسيون انتخابات نخواهم رفت و اجازه ورود به این نامزدان به شورای ولایتی را نخواهیم داد"

سید شریف یک تن دیگر هواداران نامزدان حذف شده شورای ولایتی هشدار داد که هر گز به نامزدانى که به زور پول راه یافته اند، اجازه ورود به شورای ولایتی نخواهند داد.

وی افزود: "ما از رییس جمهور میخواهیم که به خواسته های ما جدی رسیدگی کند، او همیشه میگوید با فساد مبارزه میکند و این است فساد آشکار که باید جلو آنرا بگیرد."

این نامزدان معترض از حکومت به ویژه شخص رییس جمهور خواستند که به صورت جدی به این قضیه رسیدگی کند و اگر به خواسته های شان رسیدگی نشود، دست به اعتراضات خواهند زد.

بااین حال داکتر داوود صدیق زاد رییس کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات، به پژواک گفت که امروز در میان ١٩ تن از نامزدان راه یافته شورای ولایتی هرات انتخابات صورت گرفته, که کامران علیزایی باکسب ١٥ رای به عنوان رییس, توریالی طاهری با کسب ١٢ رای معاون و سکینه حسینی با کسب ١٠ رای به عنوان منشی اعضای شورای ولایتی هرات انتخاب شدند.

صدیق زاده راه اندازی تظاهرات را حق شهروندان دانست و گفت این انتخابات به صورت شفاف به حضور ١٩ وکیل شورا و نماینده های جامعه مدنی و مسوولین برگزار شده است.

با انکه مراسم تحلیف اعضای شورای ولایتی هرات تا کنون برگزار نشده؛ اما اعضای جدید شورای ولایتی هرات انتخاب شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.