Unity govt asked to hold talks with Taliban

گردیز(پژواک، ٨ عقرب ٩٣): علمای دینی جنوبشرق کشور، از ريیس جمهور می خواهند که صلح و مصالحه با مخالفین مسلح را در اولویت قرار دهد.

این علمای دینی ولایات پکتیا، خوست، پکتیکا و لوگر که شمار آنها به صدها تن می رسد، در نشستى که دیروز در دفتر محلی شورای صلح ولایت پکتیا برگزار شده بود، روی موضوعات مختلف بحث کردند.

مولوی عبدالغفور یکی از علمای دینی ولایت لوگر گفت که رئیس جمهور جدید، روی پروسه صلح و آشتی کار جدی نماید، و در این زمینه چالش های موجود را دور سازد.

مولوی شاه محمد رئیس مجمع علمای خوست، به آژانس خبری پژواک گفت که دولت جدید، باید در پروگرام هایش به علمای دینی جا بدهد و در آوردن صلح، از تصمیم آنها استفاده نماید.

همچنين مولوی واحد یکی از علمای دینی ولایت پکتیا، از ترکيب شورای عالی صلح انتقاد نمود و گفت در این شورا کسانی استند که با بودن آنها مخالفین مسلح، به صلح گردن نمی گذارند.

قابل یادآوری است که قبلاً نیز علمای دینی ولایات جنوبشرق، در ولايت پکتیا جلسه اى را برگزار کرده و نظریات و پیشنهادات شانرا در رابطه به آوردن صلح برای دولت ارائه نمودند؛ اما تا کنون در این زمینه پیشرفت های قابل توجه صورت نگرفته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.