Balkh government endorses unity govt

مزارشريف (پژواک،٣١ سنبله ٩٣): عطا محمد نور والی بلخ می گوید که از توافق روی حکومت وحدت ملی مخالف نیست؛ اما آرزو داشت که به ارادۀ مردم و دموکراسی اولویت داده می شد.

عطا محمد نور والی بلخ و رییس عمومی شورای اجرائیه جمعیت اسلامی، این سخنان را در خبرنامه اى که در صفحۀ فیسبوک وی منتشر شده، ابراز داشته است.

وی افزوده است که پس از یک دور طولانی تلاش و مبارزۀ پیگیر، با توافق روی تشکیل حکومت وحدت ملی، کشور از بحران حتمی نجات یافت.

نور گفت: "با توجه به شرایط موجود کشور و درک عمیق از اوضاع و احوال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان، با سران و هیئت رهبری تیم اصلاحات و همگرایی بر امضای موافقتنامه و ایجاد حکومت وحدت ملی، توافق نمودیم."

به گفته وی، با آنکه مخالف توافق به وجود آمده نیست؛ اما قلباً در کنار ميلیون ها شهروند این کشور، آرزو داشتم که به ارادۀ واقعی مردم و دموکراسی، اولویت داده می شد.

عطا محمد نور گفت: "افراد مشخص در کمیسیون متقلب انتخابات، درحالیکه وجدان شان زیر سوال بحرانی شدن کشور و خدشه دار شدن دموکراسی بود؛ اما با وجود آن هم چیزی را که می خواستند کردند."

نامبرده خطاب به کرزی افزود که ای کاش آنچه دیروز در ارگ اتفاق افتاد، از مجاری دموکراتیک، قانونی و بر مبنای اراده واقعی مردم شکل می گرفت؛ تا در تاریخ انتقال مسالمت آمیز قدرت، یاد می شدید.

عطا محمد نور از مردم معذرت خواست که در پروسۀ انتخابات باوى دچار زحمت و تکلیف شده اند.

نامبرده خطاب به مردم گفت: "امید وارم پنج سال بعد، با کمیسیون خاین، متقلب و وطنفروش مواجه نشویم و از رأی شما پاسداری درست صورت گیرد و به ارادۀ تان حرمت گذاشته شود."

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.