Dozens of Herat women rally for democracy

 
هرات (پژواک، ٥سرطان ٩٣): ده ها تن از زنان در هرات، در یک تجمع اعتراضی مقابل دفتر "یوناما"، خواهان شفافیت در انتخابات شدند.
این تعداد زنان معترض که از هواداران تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری  داکتر عبدالله عبدالله بودند، با سردادن شعاری های "دموکراسی را نکُشید" و "به خواست مردم حرمت بگذاريد"؛ خواستار جداساختن آرای تقلبی از آرای پاک شدند.
آنها ادعا نمودند که در دور دوم انتخابات، صندوقها در بیرون از مراکز رايدهى توسط افراد زورمند پُر شده است.
اين تعداد زنان که پرچم های تیم اصلاحات و همگرایی را حمل مينمودند، هشدار دادند که اگر شفافیت در انتخابات در نظر گرفته نشود، دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.
سعادت فتاحی یک اشتراک کنندۀ این تجمع، به پژواک گفت: "در دور دوم انتخابات تقلب گسترده شده، از دفتر یوناما میخواهیم که در جداساختن ارای تقلبی از آرای پاک، افغانها را کمک نمايد."
فریبا غزنوی یک تن دیگر از اشتراک کنندگان در این تجمع، به پژواک گفت که مردم با مشکلات زیاد و تهدیدات امنیتی به پای صندوقهای رای رفته اند؛ اما به آرای شان بی احترامی شده است.
خانم غزنویی افزود: "از دفتر یوناما میخواهيم که به دموکراسی نوپا درافغانستان احترام بگذارند، رای افغانها را به تمسخر نگیرند، دیموکراسی کشی نکنند، وفرصت بدهند که افغانها زعیم آیندۀ شان را خود تعيین کنند."
گلثوم صدیقی يکتن ازفعالين مدنی و اشتر اک کنندۀ اين تجمع اعتراضى به پژواک گفت که جنجالهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ افغانستان را به بحران خواهد کشاند.
وى افزود: "از دفتر یوناما میخواهیم که با بیطرفی کامل، شفافیت انتخابات را در نظر گرفته و افغانستان را از بحران نجات دهد."
وی افزود: "یوناما که یک دفتر بیطرف است، بايد تلاش کند تا افغانها راضی و افغانستان از رفتن به سوى بحران نجات يابد."
دو روز قبل نیز شماری از طرفداران داکتر عبدالله عبدالله در هرات، دست به تظاهرات زدند و مدعی شدند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و از مقامات حکومت خواستند که آرای تقلبی را از آرای شفاف جدا کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.