شاهراه شمال- کابل باز گرديد

 
تعقيب دوم - پلخمرى (پژواک، ٤ سرطان٩٣): شاهراه شمال- کابل که به علت مظاهره در ولايت بغلان به روى ترافيک مسدود و باعث اذيت مسافرين گرديده بود، باز شد.
صدها تن به طرفدارى از تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى، صبح امروز در شهر پلخمرى مرکز ولايت بغلان مظاهره نمودند.
آنان شعارهاى ضد ضياالحق امرخيل رييس سابق دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات را سر داده و سرک عمومى ولايات شمال- کابل را مسدود کردند.
مظاهره کنندگان، يک تابوت را نيز به نام تابوت ديموکراسى، در سرک آتش زدند.
پيکان حيدرى يکتن از معترضين گفت: "مردم به شکل خودجوش مظاهره نموده و ميخواهيم که امرخيل محاکمه شود."
وى افزود که آراى پاک از ناپاک بايد جدا شود و افراد متقلب، از کميسيون انتخابات برکنار گردند.
ستاد انتخاباتی داکترعبدالله، اخيراً فایل صوتی را منتشر کرده و مدعی است که مربوط به گفتگوی تيليفونی امرخيل با برخی اعضای تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و کارمندان کمیسیون انتخابات بخاطر سازماندهی تقلب می باشد.
اما امرخیل، این فایل صوتی را جعلی خوانده و آن را به شدت رد کرده و سپس از سمتش به حيث رييس دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات استعفا نموده است.
به علت مظاهره، شاهراه شمال- کابل براى يک و نيم ساعت به روى ترافيک مسدود و ده ها موتر، در دو طرف سرک عمومى متوقف بودند.
ضياالله که با فاميل خود در موتر ٣٠٣ از مزار شريف به کابل ميرود، به آژانس خبرى پژواک گفت: "از براى خدا اطفال ما از گرمى مردن، آيا مظاهره همى قسم اس که راه هاى عمومى را بند کنن."
وى افزود که مظاهره بايد طورى باشد که مردم آزار و اذيت نشوند.
جمشيد يک جوانى که تکليف شُش دارد و از کندز جهت تداوى به کابل ميرود، نيز گفت: "يکساعت اس که راه بند اس، مريضى ام شديد شده، گرمى هم اس، اگه راه واز نشه، چه خات شد؟"
پدر جشميد که دست پسرش را گرفته و از موتر تونس پايين شده و در کنار سرک ايستاده بود، با عصبانيت گفت که هر کسى که مظاهره ميکند، مردم بايد متضرر نشوند.
وى علاوه کرد که چنين تظاهرات، بجاى اينکه به رهبران آن نفع برساند، برعکس باعث تنفر مردم ميشود.
 معترضين بعد از صدور قطعنامۀ پنج ماده يى، شاهراه شمال- کابل را دوباره باز کردند.
برگزار کنندگان مظاهره ميگويند که هدف شان، مسدودى شاهراه نبود و اينکه به علت ازدحام معترضين، شاهراه براى مدتى بسته بود، معذرت ميخواهند.
 مظاهرات در يک هفتۀ اخير در کابل و برخى ولايات، بعد از آن صورت گرفته که داکتر عبدالله، کميسيون انتخابات را به تقلب و حامد کرزى را به حمايت از رقيب انتخاباتى خود متهم نموده و خواستار قطع فورى شمارش آرا ء و تعليق وظیفۀ ضیاء الحق امرخیل رييس دارالانشاى اين کميسيون گرديده است.
اما حکومت اين اتهام را رد کرده و کميسيون مستقل انتخابات نيز با ذکر اينکه پروسۀ شمارش آرا توقف نمى يابد، گفته است که به شکایات انتخاباتى به شکل عادلانه رسیدگی خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.