Abdullah’s supporters burn voter cards during protest

 
 هرات (پژواک، اول سرطان ٩٣): ده ها تن از شهروندان هرات با راه اندازى تظاهرات، کميسيونهاى انتخاباتى را متهم به تقلب درانتخابات کرده، خواستار جدا کردن آراى باطل از آراى پاک مردم شدند.
معترضين که اکثريت آنها محصلين پوهنتون هرات بودند، امروز در مقابل ساختمان مقام آن ولایت دست به تظاهرات زدند.
معترضين به رسم اعتراض، در مقابل ساختمان خیمه برافراشتند و کارت های رای دهی خود را به آتش کشیدند.
  معروف پیمان محصل و یک تن از معترضین به پژواک گفت: "باتحمل مشکلات و تهدیدات امنیتی، به پای صندوقهای رای رفتيم؛ اما حالاديده ميشود که با آراى مردم تجارت ميشود."
وى  از مسوولین کمیسیونهاى انتخاباتى خواست که با شفافیت کامل، آرای باطل را از آرای پاک جدا نمایند.
وی افزود: "خواست ما از دولت، از جامعه بین المللى این است که رای ناپاک را از آرای پاک جدا کنند و ما هرگز از حق خود نمیگذریم."
عزیزالله یکتن ديگر از اين معترضین نیز کمیسیون های انتخابات را  متهم به تقلب در انتخابات کرد و تاکید کرد که بخاطر حمایت از آرای پاک و شفافیت در انتخابات  گردهم آمدند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.
وی گفت: "ما دیموکراسی میخواهیم، ما شفافیت در انتخابات میخواهیم، ما نمیخواهیم به رای مردم بازی شود، ما نمیخواهیم که از رای مردم سوءاستفاده صورت گيرد."
این شهروندان معترض هشدار دادند که اگر به خواسته های شان توجه ننشود، دست به اعتراضات گسترده تر خواهند زد.
عاطفه منصوری فعال مدنی و یک تن از معترضین، به پژواک گفت که مردم به مشکلات زیاد و تهدیدات امنیتی، به پای صندوقهای رای رفته اند؛ اما با آرای آنان تقلب صورت گرفته و اگر شفافیت در انتخابات صورت نگیرد، افغانستان به بحران کشانده خواهد شد.
شماری دیگر از شهروندان معترض، در این تجمع تاکید کرده اند که از یک سال به این سو، مردم بخاطر انتخابات کار و کسب خود را از دست داده و در بیکاری به سر میبرند.
آنان از حکومت میخواهند که هرچه زودتر، چالشهای انتخابات برطرف و نتایج اعلام گردد تا زندگی مردم بهبود یابد.
دانشجویان معترض با صدور يک قطعنامه؛ خواهان برطرف ساختن افراد متقلب در کمیسیون های انتخابات، شمارش آرا با حضور ناظرین ملی و بین المللی، باطل نمودن آرای مراکزی که تقلب صورت گرفته، شدند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.