فعالیت های جنگی مخالفان مسلح علیه روند انتخابات در هرات ١٩ کشته بر جای گذاشته است

 
هرات(پژواک، ٢٥ جوزا ٩٣): مسئولان امنیتی هرات می گویند که دست کم ١٠ غیر نظامی و نه پولیس بر اثر فعالیت مخالفان مسلح در آستانه و یا درجریان روز انتخابات کشته و دست کم ٣٤  تن دیگر زخمی شده اند.
مل پاسوال سمیع الله قطره، قومندان امنیه هرات روز یک شنبه در یک نشست خبری گفت که بیشتر این افراد بر اثر ماین های کنار جاده کشته و یا زخمی شده اند.
وی گفت:" طی ٢٤ ساعت گذشته درهرات، ١٠ غیر نظامی و نه پولیس کشته و ٢٢ غیر نظامی و ١٢ پولیس نیز مجروح شده اند."
قوماندان امنیه هرات افزود که در جریان روز انتخابات،  ١٥ مورد ماین گذاری در این ولایت صورت گرفته است که از آن جمله ١١ مورد انفجار رخ داده و ١٩ مورد نیز فعالیت جنگی دیگر از سوی مخالفان مسلح سازمان دهی گردیده است.
قطره با اشاره به رویداد روز گذشته در منطقه حق آبه ولسوالی کشک رباط سنگی این ولایت گفت که طالبان ١١ تن از باشندگان این منطقه را که از حق رای خود استفاده کرده بودن بعد از اختطاف، شکنجه نموده و انگشتان این افراد را که رای داده بودند قطع کردند.
به گفته وی، بعد از درگیری پولیس با طالبان، این افراد آزاد شده و برای درمان به شفاخانه حوزوی هرات انتقال گردیدند.
بر پایه معلومات این مسئول امنیتی هرات، در این درگیری یک تن از طالبان کشته و سه تن دیگر شان زخمی شده است.
قوماندان امنیه هرات در عین حال از راه اندازی عملیاتی به هدف پاک سازی ولسوالی رباط سنگی از وجود طالبان خبر داد و گفت که پولیس مصمم است در زمینه تامین امنیت با جدیت کار کند.
در همین راستا سید وحید قتالی رئیس شورای ولایتی هرات از نیروهای امنیتی این ولایت خواست تا حضور خود را در مناطق نا امن این ولایت همچنان حفظ کنند و اجازه ندهند امنیت رای دهندگان به خطر بیفتد.
شمار زیاد کشته و زخمی شدگان پولیس و مردم در روز انتخابات درهرات در حالی اعلام می شود که بنابر معلومات مقام های امنیتی در کابل، در مجموع در روز انتخابات ٤٩ غیر نظامی، ٢٩ تن از نيرو هاى امنيتى و ١٧٦ تن از مخالفين مسلح در سراسر کشور کشته شده اند.
افزون بر این، مقام های امنیتی گفته اند که در این  روز حدود ١٠٠ غیر نظامی  ٧٤ تن از نيروهاى اردوى ملى و ٩٣ تن از مخالفان مسلح نیز زخم برداشته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.