بیش از ١٦٠ مرکز رای دهی در حوزه غرب با تهدید امنیتی مواجه است

 
هرات(پژواک، 13 جوزا 93): مسئولان امنیتی می گویند که ١٦٢ مرکز رای دهی در چهار ولایت غرب کشور با تهدید امنیتی مواجه است اما نیروهای امنیتی درتلاش هستند شماری از مراکز را برای روز انتخابات آماده سازند.در همین راستا، روز سه شنبه یک نشست بزرگ با حضور معین وزارت امور داخله، والیان بادغیس، هرات، غور و فراه و مسئولان آیساف در قرارگاه قل اردوی ٢٠٧ ظفر در جنوب شهر هرات برگزار گردید.
جنرال تاج محمد مجاهد، قوماندان قل اردوی 207 ظفر در نشست مشترک خبری با مقامات امنیتی گفت که با وصف این تهدیدها، اردوی ملی از آمادگی لازم برای تامین امنیت دور دوم انتخابات برخوردار است.
وی گفت:" از مجموع 1073 مرکز رای دهی در ولایات حوزه غرب 162 مرکز زیر تهدید امنیتی قرار دارد  اما 911  مرکز رای  دهی کاملآ امن است و برای برگزاری انتخابات آماده می باشد."
قوماندان قل اردوی 207 ظفر افزود که این  162 مرکز رای دهی زیر تهدیدهای بلند، متوسط و کوچک قرار دارد اما با وصف این نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا در روز برگزاری انتخابات شماری از این مراکز نا امن را نیز آماده سازند.
جنرال مجاهد خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد تا ده روز دیگر امنیت شماری دیگر از مراکز را نیز تامین کنند.
محمد ايوب سالنگى معين ارشد امور امنيتى وزارت امور داخله نیز دراین نشست خبری گفت که حلقات و استخبارات کشور های همسایه می خواهند امنیت انتخابات را برهم بزنند اما این تهدید ها هرگز مانع رفتن مردم به پای صندوق های رای نخواهد شد.
وی اما تاکید کرد که پولیس آماده است تا در برابر کشور و یا افرادی که قصد مداخله در این زمینه را داشته باشند با قوت کامل ایستادگی کند.
سالنگی افزود "ما چالشها  و کمبود های که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری موجود بود بررسی کردیم  و آنها را برطرف نموده ایم  و انشاالله  نیروهای امنیتی ما توان تامین امنیت را دارد و انشاالله تمام مردم ما به پای صندوهای رای خواهند رفت."
همچنان داوود صدیق زاده رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در هرات با اشاره به افزایش محلات رای دهی  در این ولایت گفت که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 432 مرکز رای دهی با 1538 محل رای دهی به روی رای دهند گان باز خواهد بود.
وی افزود که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 1363 محل رای دهی در 432 مرکز رای فعال بود اما بنا به  کمبود محلات رای دهی و اشتراک بیش از حد مردم در دور دوم انتخابات،  1538 محل رای دهی در 432 مرکز رای فعال خواهد بود که و با این حساب 175 محل رای دهی دیگر در سراسر ولایت هرات افزایش یافته است.
نشست بررسی وضعیت امنیتی حوزه غرب در حالی برگزار می گردد که کمتر از دو هفته به روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و عبدالله عبدالله و اشرف غنی دو نامزد این دور در حال مبارزات انتخاباتی خود هستند.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ٢٤ جوزا سال جاری در سراسر کشور برگزار شود و مطابق با قانون هر یک از این  دو نامزد که بیشترین رای را بدست آورند، پیروز انتخابات محسوب می شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.