NDS detains would-be suicide bombers

 
شبرغان (پژواک،اول ثور٩٣): مسوولان محلى ولايت جوزجان، از دستگيرى چهار انتحارى مظنون همراه با يک ريکشايى که تصوير يکى از نامزدان رياست جمهورى در آن نصب بود، خبر دادند.
انجنير عبدالرحمن محمودى معاون والى جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين افراد، در منطقۀ يکه باغ افغانيۀ شبرغان مرکز جوزجان، توسط موظفين امنيت ملى بازداشت گرديده است.
وى افزود که آنها از يک هفته بدينسو تحت تعقيب بودند و در تحقيقات خود گفته اند که ميخواستند مقام ولايت جوزجان را مورد حملۀ انتحارى قرار بدهند.
در نوار ويديويى و عکسى که از سوى مقام ولايت جوزجان به دسترس پژواک قرار گرفته، مظنونين همراه با يک واسکت انتحارى و يک ريکشا که در آن تصوير داکتر اشرف غنى احمدزى نامزد رياست جمهورى نصب است، ديده ميشود.
معاون والى جوزجان گفت که مهاجمين ميخواستند با استفاده از تصوير اين نامزد رياست جمهورى، مسوولان امنيتى را غافلگير نموده و کار خود را آسان نمايند.
محمودى افزود که اين، دومين بارى است که موظفين امنيت ملى، با دستگيرى و کشف واسکت و مواد انفجارى، از رويدادهاى خونينى که مردم قربانى آن ميشد، جلوگيرى کرده اند.
چهار هفته قبل، يک موترسرف مملو از مهمات که درآن، تصوير اشرف غنى احمدزى نصب بود، در شهر شبرغان نيز کشف و خنثى گرديد. ازين موتر که در يک سراى توقف داده شده بود، بيش از ٣٠٠ کيلو مواد انفجاريه به دست آمد و فرداى آن، پنج تن در پيوند به آن بازداشت گرديد.
بشير حکيمى يکتن از شهريان شبرغان گفت که تلاش نيروهاى امنيتى بخاطر جلوگيرى از رويدادهاى انفجارى و انتحارى، قابل قدر بوده و مردم را نسبت به امنيت مطمئن مى سازد.
وى افزود که مخالفان مسلح، ميخواستند با چنين تحرکات شان امنيت انتخابات را برهم بزنند؛ اما موفق نشدند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.