سرمایه گذاران بزرگ، منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات اند

 
هرات (پژواک، ٢٩ حمل ٩٣): تاجران و سرمایه گذاران هرات، با اعلام نتایج نهایی انتخابات، روند سرمایه گذاری خود را به این ولایت آغاز میکنند.
مسوولان اتاق های تجارت هرات، از علاقمندی روند رو به رشد سرمایه گذاری در این ولایت خوشبین اند و میگویند که با برگزاری موفقانۀ انتخابات و تامین امنیت کشور و تامین امنیت سرمایه های شان باورمند شده اند.
سعد خطبی رییس اتاق های تجارت هرات، با بیان این مطلب به آژانس خبرى پژواک گفت: هرچند تبلیغات منفی سال سال ٢٠١٤، خروج نیروهای بین المللی از افغانستان و برگزاری انتخابات، مردم کشور را نگران ساخته بود؛ اما این تبلیغات سوء بالای روحیه مردم به ویژه سرمایه گذاران تاثیر نداشته است.
 به گفتۀ موصوف، حالا تاجران پی برده اند که نیروهای امنیتی افغان، از عهدۀ تامین امنیت کشور برمی آیند؛ به همين اساس میخواهند سرمایه گذاری های شان را به این ولایت آغاز نمایند.
وی افزود که اگرچه شماری از تاجران، روند سرمایه گذاری خود را در شهرک صنعتی هرات آغاز کرده اند؛ اما سرمایه گذاران بزرگ، منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری هستند.
طبق تقويم کميسيون انتخابات، قرار است که نتايج ابتدايى انتخابات رياست جمهورى، به تاريخ ٤ ثور و نتايج نهايى آن، به تاريخ ٢٤ ثور اعلام شود.
 رییس اتاقهای تجارت هرات تاکید کرد که بررسی نتایج عادلانۀ انتخابات، میتواند سرمایه گذاران زیاد داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری به داخل افغانستان بکشاند.
همزمان با این، خلیل احمد یارمند مدیر عامل ریاست اتاق های تجارت هرات گفت که پس از برگزاری موفقانۀ انتخابات، در اولین اقدام اقتصادی، یک شرکت بزرگ سهامی برای استخراج معدن سنگ مرمر سرمایه گذاری کرده است.
به گفتۀ وى، به زودی کار این شرکت آغاز خواهد شد که با شروع کار این شرکت، صدها تن از شهروندان هرات به کار گماشته خواهند شد.
آگاهان امور اقتصادی در هرات، به این باوراند که سرمایه گذاری در کشور، بستگی به شرایط امنیتی دارد و اگر پس از اعلام نتایج انتخابات، امنیت بهبود یابد، سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری های کلان در داخل افغانستان، علاقمند خواهند شد.
یعقوب مشعوف آگاه امور اقتصادی در هرات، به پژواک گفت که تامین امنیت نیروهای امنیتی، مردم هرات را به آینده امیدوار کرده است.
وی افزود: موجودیت امنیت و ثبات در هرات، امکان سرمايه گذاری تاجران را در آینده ايجاد خواهد کرد.
با آنکه مردم بعد از برگزاری انتخابات، به توانایی نیروهای امنیتی اعتماد کامل پیدا کرده اند؛ اما با آنهم این سرمایه گذاران، از حکومت آینده می خواهند تا به آنان توجه نموده و توسعۀ اقتصاد افغانستان را در اولویت کای خود قرار دهند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.