آراى ٣٠ مرکز انتخاباتى در بغلان قرنطين شد

 
پلخمرى (پژواک، ٢٥حمل٩٣): آراى ٣٠ مرکز انتخاباتى در ولايت بغلان، براساس شکايات قرنطين شده و بازشمارى آرا آغاز گرديده که در يک مورد، آرا به نفع يک نامزد رياست جمهورى استعمال شده است.
شمارش مجدد آراى اين مراکز، امروز در حضور نمايندگان نامزدان رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، جامعۀ مدنى و بنياد انتخابات آزاد و عادلانه( فيفا) و بنياد انتخابات شفاف(تيفا) در شهر پلخمرى مرکز بغلان آغاز گرديده است.
نورالدين وردک رييس کميسيون شکايات ولايت بغلان گفت که آنها، آراى سالم و نادرست(تقلبى) را از هم جدا نموده و آراى نادرست را باطل اعلام ميکنند.
وى افزود که تا عصر امروز، از جملۀ تمام ١٨٠٠ راى رياست جمهورى مربوط مرکز انتخاباتى منطقۀ خاوش ولسوالى خوست بغلان، ١٦٠٠ راى را مجدداً شمار نموده اند که همۀ آراى شمارشده، به شکل بسته بندى در صندوق ها انداخته شده است.
وردک گفت که اين آرا به نفع داکترعبدالله نامزد رياست جمهورى استعمال شده است و شمارش ٢٠٠ راى ديگر جريان دارد که بعداً درست و يا باطل بودن آن مشخص خواهد شد.
اما خان کاکا نمايندۀ داکتر عبدالله در بغلان ادعا کرد که مولوى عبدالولى راجى نامزد شوراى ولايتى، صندوق هاى اين مرکز را به نفع خود پُر نموده و صندوق هاى مربوط رياست جمهورى را در اختيار کسانى قرار داده که آنرا بسته بسته و بدون تک مارک، به نفع داکتر عبدالله به صندوق ريخته اند.
وى علاوه کرد که اين کار ستاد انتخاباتى داکتر عبدالله نبوده و رقيبان شان، دست به چنين کارى زده اند.
موصوف گفت که بايد تمامى آراى رياست جمهورى و شوراى ولايتى اين مرکز انتخاباتى، قرنطين شود.
امامولوى عبدالقوى نمايندۀ مولوى راجى گفت که مردم درين مرکز، تنها به شوراى ولايتى راى داده و به رياست جمهورى راى نداده اند.
وى افزود که رييس محل، صندوق ها را جمع نموده و به کميسيون انتخابات مرکز بغلان انتقال داده است و اينکه در صندوق ها کجا و چگونه به نفع داکتر عبدالله تقلب صورت گرفته؟ آگاهى ندارد.  
 رييس کميسيون شکايات انتخاباتى بغلان گفت که شمارش آراى شوراى ولايتى همين مرکز نيز آغاز گرديده که از جملۀ ١٨٠٠ راى، ١٦٠٠ راى آن به نفع مولوى راجى استعمال شده و از لحاظ تخنيکى کدام مشکلى در آن ديده نمى شود.
وى گفت که در مجموع، پنج شکايت از نامزدان رياست جمهورى و ٥٥ شکايت ديگر از نامزدان شوراى ولايتى به شمول چند مورد از کارمندان انتخاباتى را ثبت کرده و اين شکايات را با صندوق ها مطابقت ميدهند که تا چه حدى موجه و مستند است.
منبع علاوه کرد  که بعد از شمارش مجدد آرا، تصميم خود را اعلام مينمايند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.