"هيچ شکايتى در مورد نامزدان رياست جمهورى در جوزجان ثبت نشده است"

 
شبرغان(پژواک،٢٤حمل۹۳): کميسيون شکايات انتخاباتى ولايت جوزجان ميگويد که ٢٢ شکايت از سوى نامزدان شوراهاى ولايتى عليه يکديگر شان ثبت گرديده؛ اما هيچ شکايتى در مورد نامزدان رياست جمهورى ثبت نشده است.
محمد عزيز همراز رييس ولايتى کميسيون شکايات انتخاباتى در جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که ٢٠ مورد اين شکايات، به طور کتبى ثبت گرديده که شامل نقض اصول و مقررات انتخاباتى از جمله مشاهده شدن نامزدان شوراى ولايتى در نزديکى مراکز رايدهى بوده است.
همراز علاوه کرد که دو شکايت ديگر را دخالت دو نامزد شوراى ولايتى به داخل سايت ها تشکيل ميدهد که مردم را وادار ميساختند که به آنها راى بدهند.
رييس کميسيون شکايات انتخابات در جوزجان گفت که ١٠ شکايت ديگر نيز از سوى نامزدان شوراى ولايتى ثبت گرديده بود که نامزدان، شکايات شانرا بنابر نبود شواهد و اسناد پس گرفته اند.
اما وى گفت که تا حال هيچ شکايتى در مورد تخطى نامزدان رياست جمهورى در کميسيون ثبت نشده است.
اين درحالى است که در روز انتخابات، تخلفانى از سوى برخى نامزدان رياست جمهورى صورت گرفته بود.
 در جملۀ اين تخطى ها يکى آن تصاويرمشترک اشرف غنى احمدزى با دومعاونش جنرال دوستم و سروردانش  بود که درمقابل دومرکز رايدهى (ليسه هاى گوهرشاد بيگم و ابن يمين) درشهرشبرغان مرکز جوزجان نصب بود.
بعد از نشر اين خبر در پژواک در روز انتخابات، برتصوير در مرکز گوهر شاد بيگم پرده انداختند؛ اما تصوير ديگر در ليسۀ ابن يمين پا برجا بود.
تصاويرمولوى عبدالحى حيات، محرمه ايوبى، مولوى محمد نذير و داکترميرويس نامزدان شوراى ولايتى در برخى سايت هاى رايدهى در شبرغان نيز ديده ميشد.
اما بايمراد قوينلى والى جوزجان ادعا ميکند که جوزجان، از جملۀ ولاياتى بوده که در انتخابات تخلف و تقلب وجود نداشته و اين پروسه، به شکل خوب و بهتر برگزار شده است.
محمد امان فاریابی ریيس کمیسیون انتخابات در جوزجان گفت که از مجموع بيش از ٣٧٠ هزار تن،  حدود دوصد هزار تن در روز انتخابات راى داده اند.
به گفتۀ وى دراين جمله، يکصد هزار تن به شمول ٣٣ درصد زنان که سال گذشته کارت گرفتند نيز شامل بودند.
فاريابى علاوه کرد که صرف از جملۀ ١٢٧ مرکز رايدهى درين ولايت، هشت مرکز آن بنابر تهديدات امنيتى مسدود بود.
براساس ارقام هفتۀ گذشتۀ کميسيون شکايات انتخاباتى در کابل، از جملۀ ٣١٠٣ شکايت که در پيوند به تقلب در انتخابات را در سراسر کشور دريافت کرده اند، ١٥٧٣ مورد آن رسمى (مستند و کتبى) و ١٥٣٠ مورد ديگر اطلاع تيليفونى بوده است.
افزون برآن، مقامات کميسيون شکايات انتخاباتى گفته اند که از جمله شکايات رسمى؛ ٢٢٨مورد آن نسبت به نامزدان رياست جمهورى، ٥٧٣ مورد مربوط نامزدان شوراهاى ولايتى و٧٧٢ شکايت نسبت به کارکنان کميسيون مستقل انتخابات ميباشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.