Voters demand more registration centres

 
هرات(پژواک،٦حمل٩٣) برخی باشندگان ولايت هرات، از کمبود مراکز توزیع کارت‌هاى راى دهى شاکی اند و خواستار افزايش اين مراکز شده اند.
با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتى، علاقمندى مردم اين ولایت، به گرفتن کارت و شرکت در این پروسه ملی افزایش يافته است.
درحالیکه درمرکزشهرهرات، تنها دو مرکزتوزیع کارت رأی دهندگان وجود دارد؛ اما شماری از متقاضیان دریافت کارت، از کمبود مراکز توزیع این کارت‌ها شاکی اند.
آنها می‌گویند که برای گرفتن کارت رأی دهی، ساعت ها و حتى روزها سرگردان میگردند.
به گفته باشندگان هرات، آنها از ساعت ٥صبح  برای اخذ کارت رأی دهی در پشت دروازه های این مراکز به انتظار می نشینند.
میر احمد ٣٥ساله باشندۀ "پل خیمه دزدان" درناحیه هشتم ولایت هرات به آژانس خبری پژواک گفت که از ساعت ٥:٣٥ صبح، به مرکز ثبت نام رای دهندکان "گرده پارک "شهر هرات امده است؛ اما تا ساعت ١١ قبل ازظهر نتوانسته کارت بگیرد.
عبدالرؤف باشندۀ دیگر شهرهرات گفت که سه ساعت درصف انتظار کشيده؛ اما هنوزهم موفق به گرفتن کارت رای دهی نشده است .
رویا بهرامی باشندۀ ديگرشهرهرات که با خواهرش يکجا در صف زنان برای گرفتن کارت رای دهی انتظار میکشید، به پژواک گفت که دو روز است بخاطرگرفتن کارت رای دهی آمده؛ اما خوشبختانه  امروز موفق به گرفتن این کارت نشده است .
وی از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا در روز انتخابات، برای نابینایان هم مرکز رای دهی را درنظر بگیرند تا آنها هم با اطمینان کامل درانتخابات شرکت کنند.
شماری دیگر از باشندگان ولایت هرات كه از ولسوالی های دوردست، به خاطر گرفتن كارت رای دهی آمده بودند گفتند که چند روز است به این مراكز می آیند؛ اما موفق نمی شوند كه كارت رای دهی اخذ کنند.
آنها افزودند که درانتخابات گذشته، چندین مركزتوزيع کارت راى دهى در هر گوشه و كنار شهرهرات موجود بود و مردم با مشكل دچار نمی شدند؛ اما امسال این مراکز بسیار اندک است.
عبدالله باشنده ولسوالی انجیل ولایت هرات گفت دوروز است که از ساعت٤ صبح تا ساعت ٣ بعد از ظهر، انتظار گرفتن کارت راى دهى را ميکشد.
محمد باشندۀ قریه سی اوشان ولسوالی گذره که زیر آفتاب به انتظار گرفتن کارت رای دهی بود، به پژواک گفت، چهار روز است که به این مرکز می  اید؛ اما هنوز کارت رای دهی را دریافت نکرده است.
وی از کمیسیون مستقل انتخابات درهرات خواست تا مراکز راهی را بیشتر سازند تا مردم بتوانند کارت رای دهی بگیرند و به انتخابات شرکت کنند
در همين حال جمال الدین بختیاری مسوول مرکز توزیع کارت "گرده پارک" ولایت هرات به پژواک گفت که روزانه از  طریق این مرکز، براى بیش از هفتصد تا ٧٥٠ نفر کارت رأی دهی توزیع می‌شود.
بختیاری افزود: "ازجمله این ٧٠٠تن، ٣٠٠تن انهارا زنان تشکیل میدهد."
وی افزود: با آنکه انها روزانه ٩ ساعت دراین مرکز مشغول توزیع کارت رای دهی هستند؛ اما متقاضیان کارت رای دهی، هرروز تعدادشان از یکهزار تن بیشتر میشود.
درهمین حال احمد داوود صدیق زاده رییس دفترساحوى کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات به پژواک گفت که نظر به پلان، همین دومرکز ثبت نام رأی دهندگان درهرات فعالیت دارند.
وی گفت که از تاریخ ٥حمل، یک تیم کمکی را که شامل ٩ نفراز زنان و مردان میباشد، به این دومرکز درهرات گماشته اند.
برنامه ثبت نام واجدین شرایط رأی دهی در هرات، از ٥جوزاى سال ١٣٩٢شروع و در ١٣حمل سال جارى پایان می يابد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.